על פי ארגון הבריאות העולמי (WHO), עונת השפעת הקרובה צפויה להיות חמורה יותר מהרגיל, וזאת לאחר שבשנתיים האחרונות נרשמו מספרים נמוכים במיוחד של חולי שפעת, עקב אמצעי הזהירות ההיגייניים שננקטו במהלך מגיפת הקורונה.
אפשר כבר לקבוע תורים: מבצע חיסוני השפעת יוצא לדרך

החיסוניות הטבעית של הציבור לשפעת פחתה משמעותית, ובעקבות הסרת אמצעי הזהירות מקורונה, התפרצות חורפית קרובה של וירוס שפעת במקביל לנגיף הקורונה צפויה להדאיג את מערכת הבריאות. במדינות הנמצאות בחצי הדרומי של כדור הארץ, שם עונת השפעת חלה בין החודשים מרץ לספטמבר, נרשמה עלייה ניכרת במקרי שפעת, שצפויה לחול גם על עונת השפעת בחורף הקרוב באזור המזרח התיכון.

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית בבית החולים בילינסון: "נתוני ארגון הבריאות העולמי לצד אחוזי התחלואה הגבוהה בחצי הכדור הדרומי, מצביעים על שפעת קשה הצפויה לפקוד אותנו בישראל במלוא העוצמה. כרגע השפעת אצלנו עוד לא בשיאה ולכן זה בדיוק הזמן המתאים להיערך ולהתחסן. אני מצטרף להמלצות משרד הבריאות בישראל ורשויות הבריאות הבינלאומיות וממליץ לציבור הרחב, ילדים ומבוגרים כאחד, נשים בהריון, ובמיוחד לאוכלוסיות בסיכון לא להמתין לגל ולהתחסן בחיסון השפעת בהקדם".