לאחר גזר הדין שניתן לסייעות רוחמה סעד, נירית שוויד, אורלי שרגני וחני צאצאשווילי מ"המשפחתון של טולי" ברמלה בגין התעללות בפעוטות, השלוש נכנסו בשערי כלא נווה תרצה הבוקר (ראשון).

"הפיקו הנאה מסבל הפעוטות": הסייעות מ"הגן של טולי" נידונו למאסר

רוחמה סעד תחל לרצות 5 שנות מאסר בפועל, נירית שוויד תחל לרצות 4.5 שנות מאסר בפועל וחני צאצאשווילי תחל לרצות 4 שנות מאסר בפועל. 

הרביעית, אורלי שרגני, ערערה על הרשעתה ועונשה, ערעור שנדחה השבוע על ידי ביהמ"ש העליון והיא תחל לרצות את עונשה (3.5 שנות מאסר בפועל) בחודש יוני.

הפרשה התפוצצה ב-28.7.2020 כאשר נחשפו סרטונים המתעדים את מעשיהן, ביניהם: זריקת מגבונים על הילדים, הטחות, בעיטות לראש, מכות, פיזור במבה על הרצפה לילדים עוד. בעלת הגן והגננת ליטל ברסי הודתה והורשעה ביוני 2022 בתקיפה ואי דיווח ובקרוב יתקיים דיון טיעונים לעונש. 

רוית ארמא, אמא של ילד מהגן, שהתה מוקדם יותר סמוך לנווה תרצה ותיעדה את כניסתן של הסייעות בשערי בית הכלא: "הבטחתי לפני כמעט שלוש שנים לבן שלי שאני אלווה אותן לכלא על מה שהן עשו לו. שלוש שנים של מציאות בלתי נתפסת, התמודדות שלנו כמשפחה עם מציאות שלא הכרנו והיום סוף סוף, שלוש מהן נמצאות איפה שהן צריכות להיות. היה לי חשוב לראות במו עיני את שער המתכת נסגר מאחוריהן ואפשר לומר שהמעגל שלנו מתחיל להיסגר". 

מטעמה של אלונה דניאל מטעם מטה המאבק למען הילדים, נמסר: "ביולי 2020 התגלו סרטוני זוועות בגן שהיה מהמובילים והמומלצים ברמלה כשצוות שלם מתעלל מדי יום בילדים בגן והכל תחת עיניה של בעלת הגן ליטל ברסי. זוהי הפעם הראשונה שבה נתגלה היקף זוועות שבו צוות שלם שאין ביניהם שום קשר משפחתי, משלוש כיתות שונות, פוגע בילדים. הפרשה הזו הובילה באופן רשמי להקמת מטה המאבק למען הילדים, פקחה את העיניים לציבור והובילה לחשיפת מקרים נוספים. הפרשה ברמלה הוכיחה כי לא מדובר במקרה נדיר של מתעללת בודדה סדיסטית, אלא שיש כאן תופעה של ממש 'ארגון פשע' במסגרות הגיל הרך. מאותו יום אנחנו נלחמים בחקיקה ובכל דרך אפשרית שהמדינה תבין כי יש צורך ברפורמה לגיל הרך. חשוב לציין כי כל יום שבו מורחקת עוד מתעללת מהחברה זהו יום מוצלח להורים, לילדים ולמטה המאבק והבוקר נוכחות המתעללות התרחבה בכלא נווה תרצה".