בית המשפט העליון קבע היום (שני) כי אין מקום לקיים דיון נוסף בפסק הדין שניתן ב"פרשת אסותא", שקבע כי לא יבוצעו בדיקות גנטיות לשש נשים ובני זוגן בפרשת ההפריה שטופלו בבית החולים.

מחדל ההפריה: העליון לא אישר לערוך בדיקות גנטיות לשש נשים ובני זוגן שטופלו באסותא

"לנוכח ייחודיותן של נסיבות העניין, ההלכה ככל שנקבעה בפסק הדין מוגבלת מאוד בהשלכותיה וכי ייחודיות המקרה טמונה לא רק בכך שאירעה טעות מצערת במהלך הליך ההפריה חוץ-גופית, אלא שגם הגורם הרפואי שניהל את הטיפולים לא הצליח להצביע על ההורים הגנטיים. הנשיאה הדגישה כי תנאי לקיומו של דיון נוסף הוא שנפסקה הלכה קשה, חדשה, חשובה או העומדת בסתירה להלכה קודמת של בית המשפט העליון, וזאת להבדיל מפסק דין שתוצאתו קשה אך לא נפסקה בו כל הלכה כאמור. אין מקום להידרש לראשונה במסגרת הבקשה לדיון נוסף לממצאי דו"ח ועדת הבדיקה שמונתה לצורך בחינת הפרשה ואשר הוגש לאחר שניתן פסק הדין שלגביו התבקש דיון נוסף", נכתב בהחלטה של בג"צ.

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון משרד הבריאות עידכן על אירוע חריג, ובמסגרתו אישה בהריון גילתה כי העובר שהוחזר לה בטיפולי הפוריות - אינו שלה. המקרה נודע מבית החולים אסותא ראשון לציון, והוא מתייחס לאירוע בו בבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהריון, שעברה החזרת העוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית.