חמאס באיום ישיר על ישראל: "אם התוקפנות תימשך - מסוגלים להרחיב את מעגל הירי"

לפי דיווח בסוכנות הידיעות ״צדא ניוז" אמש (שישי), בארגון הטרור חמאס העבירו מסר למצרים לפיו אם ישראל לא תפסיק את התקיפות ברצועת עזה עד מחר - חמאס תצטרף למערכה. 

לכתבה המלאה

תיעוד חיסול הבכיר בג'יהאד האיסלאמי

הערכה במערכת הביטחון: הסיכוי שחמאס ייגרר ללחימה - הולך וגובר

מבצע ״מגן וחץ״ שהחל בחיסול שלושת בכירי הג׳יהאד האסלאמי לפני חמישה ימים נמשך ובשלב הזה גורמים רשמיים בישראל אמרו היום (שבת) כי יש  קשיים במשא ומתן להפסקת אש למרות הלחץ מצרי והבינלאומי. גורם ביטחוני טען: ״יש לחץ מצד המצרים כלפי הג׳יהאד, אבל כרגע יש מבוי סתום. זיאד נח׳אלה מזכ״ל הגא״פ פועל באופן מנותק מהנהגת הארגון בעזה״.

לכתבה המלאה

תקיפת צה''ל ברצועת עזה (צילום:  REUTERS/Suhaib Salem)
תקיפת צה''ל ברצועת עזה (צילום: REUTERS/Suhaib Salem)

אינגה אברמיאן ז"ל היא ההרוגה בפגיעת הרקטה ברחובות

אמש (שישי) הותר לפרסום כי האישה בשנות ה-80 לחייה שנהרגה אמש כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה בבניין מגורים ברחובות היא אינגה אברמיאן, תושבת המקום בשנות ה-80 לחייה. המכון לרפואה משפטית סיים את זיהוי ההרוגה והודעה נמסרה למשפחתה. 

לכתבה המלאה

בניין ברחובות שנפגע מפגיעת רקטה  (צילום: פלאש 90)
בניין ברחובות שנפגע מפגיעת רקטה (צילום: פלאש 90)

פועל מעזה נהרג מהירי לעוטף; נמשכים מטחי הירי לעבר הדרום

מבית החולים סורוקה נמסר היום (שבת) כי עבדאללה אבו-גבה, פועל מעזה ואב לשישה, מת מפצעיו לאחר שנפגע מנפילת רקטה בעוטף עזה. הפועל פונה תחילה לבית החולים במצב קשה כשהוא סבל מפציעה קשה בבטן ובחזה. מבית החולים נמסר כי מאותו אירוע ישנו אחיו, אב לשמונה שנפצע גם הוא במצב קשה, ונמצא בחדר ניתוח. פצוע שלישי בן 39, נמצא במצב בינוני ומטופל במיון הכירורגי.

שיגור רקטות מעזה (צילום: רויטרס)
שיגור רקטות מעזה (צילום: רויטרס)

בלב מחנה הפליטים: דירת מסתור של פעילי טרור אותרה סמוך לשכם

כוחות הביטחון איתרו הבוקר (שבת) בפעילות משותפת של לוחמי דובדבן, סיירת גבעתי ומג״ב ובהכוונה מודיעינית של שב״כ במחנה הפליטים בלאטה הסמוך לשכם, דירת מסתור של פעילי טרור ממנה תכננו להוציא פיגועים והחרימו אמל״ח, מטענים וציוד צבאי. 

לכתבה המלאה

פעילות כוחות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

ארצות הברית מאותת לישראל: "יש דחיפות בהשגת הסכם הפסקת אש"

סגנית מזכיר המדינה האמריקאי, וונדי שרמן, שוחחה הלילה (שבת) עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר והדגישה בפניו את "הדחיפות בהשגת הסכם הפסקת אש על מנת למנוע אובדן נוסף של חיי אזרחים וכדי להשיב את השקט", כך נמסר בהודעת מחלקת המדינה האמריקאית. 

לכתבה המלאה

תקיפת משגרי רקטות בעזה

סוכנות דירוג האשראי S&P הודיעה: דירוג האשראי של ישראל נותר ללא שינוי

כחודש אחרי שמודי'ס הורידה את אופק דירוג האשראי של ישראל ממגמה חיובית ליציב, סוכנות הדירוג S&P, הותירה אמש (שישי) את הדירוג של ישראל ללא שינוי, והשאירה את תחזית הדירוג יציבה. זאת, בשונה מקרן המטבע הבינלאומית וסוכנות מודי'ס, שהתייחסו לטלטלה במשק בעקבות המהפכה המשפטית. 

לכתבה המלאה

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

בצל המתיחות הביטחונית: אביאל חדאד ז"ל שנרצח בפיגוע בתוניסיה הובא למנוחות בנתיבות

אביאל חדאד ז"ל שנרצח בפיגוע בתוניסיה הובא אתמול (שישי) למנוחות בנתיבות בצל המתיחות הביטחונית והחשש מירי טילים, כאשר מאות אנשים ליוו אותו למנוחות למרות המצב הביטחוני. ההלוווה נפתחה בהנחיות של פיקוד העורף למקרה ותהיה אזעקה.

לכתבה המלאה

אביאל חדאד שנרצח בפיגוע בתוניסיה הובא למנוחות (צילום: ללא)
אביאל חדאד שנרצח בפיגוע בתוניסיה הובא למנוחות (צילום: ללא)

בתוך שעות: שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נורו למוות בכפר מנדא ובנצרת

מחמוד איבראהים זערורה בשנות ה-20 לחייו נורה הלילה (שבת) למוות בכפר מנדא. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו במצב קשה לבית החולים רמב"ם, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. מהזירה פונה צעיר נוסף במצב בינוני.

כמו כן, מוקדם יותר הלילה נורה למוות בנצרת אוסאמה מרואת בשנות ה-30 לחייו. מרואת הוא הקורבן ה-21 בסכסוך הדמים בין משפחות חרירי לבכרי,  כשמקודם יותר השבוע נורתה למוות ברכבה בחיפה חנאן אבו ח'יט צעירה בת 24 ממשפחת בכרי. מדובר בסכסוך עקוב מדם שגבה קורבנות רבים ואם אכן החיסול האמור מתקשר לאותה יריבות בין שני הארגונים אזי מדובר בחציית קווים אדומים עם חיסולה של צעירה אם לילד.

לכתבה המלאה על כפר מנדא
לכתבה המלאה על נצרת