כשנה לאחר הפיגוע הרצחני בבאר שבע, שבו נרצחו ארבעה ישראלים, נחנכה היום (שלישי) כיכר חדשה לזכר הנרצחים בסמוך לזירת האירוע. מסע ההרג שביצע תושב חורה מוחמד אבו אלקיאן, התפרש על פני שלוש זירות, עד אשר נהרג על ידי נהג אוטובוס שעבר בזירה.

דוקר בתחנת הדלק וממשיך למסע הרג: הפיגוע בבאר שבע - דקה אחר דקה 

בטקס חנוכת הכיכר נכחו נציגים ממשפחות הנרצחים וראש עיריית באר שבע רובי דנילוביץ'. דנילוביץ' אמר בטקס כי יום הפיגוע נחקק היטב בזיכרונו. "לא יכולנו להישאר אדישים. אני זוכר את היום הזה. עד כמה הוא זעזע כל אחד מאיתנו", אמר, "את הרגע שצריך לאסוף את השברים, את העיר כולה שמדממת. אנחנו לא שוכחים, לכל אחד היה סיפור חיים. כל אחד סימן את הטוב, התקווה והאהבה. כל אחד שיעבור כאן יזכור את מלחמת הקיום בארצנו".

חנוכת כיכר לזכר הנרצחים בפיגוע בבאר שבע (צילום: ארנולד נטייב)
חנוכת כיכר לזכר הנרצחים בפיגוע בבאר שבע (צילום: ארנולד נטייב)

יוסי יחבס, בעלה של דוריס ז"ל ספד לה: "דוריס היקרה שלנו. הראש מבין אבל הלב מסרב לקבל. היית עולם ומלואו עבורי והילדים. ליבך הטוב והרחום נגע בכולנו. ניקטפת מאיתנו כפרח בשיא פריחתו והאדמה שהותרת סביבך נותרה שוממת. אנחנו נשקה את האדמה וננסה לצמוח ממנה ולהמשיך בחיים. זה לא יהיה קל. אנחנו נמשיך לנסות להמשיך בדרכך הטובה. לנצח תיהי בליבנו, אני, הילדים והמשפחה". 

אפרת יצחק, ביתה הגדולה (14) של לורה יצחק ז"ל: "אמא שלי. כבר שנה שאנחנו בלעדייך. בחיים לא דימיינתי שירצחו אותך בפיגוע טרור. הכל מרגיש כמו סרט גדול. היית אמא לתפארת, מאז הפיגוע החיים נעצרו. אנחנו מתגעגעים אלייך, לאוכל שלך, לריח שלך. את היית האישה הכי חזקה, אמיצה וחייכנית. את הגיבורה שלנו. אנחנו מתגעגעים בלי סוף".

אחיו של מנחם מנוחין יחזקאל ז"ל ספדו לו: "אח יקר ואהוב. שנה חלפה ואנחנו לא יכולים להפסיק לחשוב עליך. לחשוב על התמימות והאהבה שלך לתורה. היית אדם טהור, אוהב אדם. מדי יום יצאת לפגוש נזקקים, חילקת מזון ובגדים - כל זה מקצבת הנכות שקיבלת. ביקשנו ממך לשמור כספים לימים קשים, אבל אתה אמרת לנו כל פעם את אותו המשפט 'הכל מהגורל'. גם מלאכים של מעלה לא הצליחו לשמור עליך. ביום מותך צעדת בהנאה בעירו של אברהם אבינו ולא חזרת לשלום. דע לך אח יקר, דם יהודי לא יופקר. העם היהודי יחיה לנצח נצחים.

אנדרטה לזכר הנרצחים בפיגוע בבאר שבע (צילום: ארנולד נטייב)
אנדרטה לזכר הנרצחים בפיגוע בבאר שבע (צילום: ארנולד נטייב)

חנה קריביצקי, ביתו של הרב משה חיים קרביצקי ז"ל: "אבא שלי היה אדם מאוד פשוט, הוא עזר לכל אדם שיכל, הוא הפך עולמות. לא קברנו אותו בליבנו. בעזרת השם הגאולה תגיע בקרוב, תהיה תחיית המתים ונזכה להיות איתך שוב".

הדיווח על מסע ההרג בשנה שעברה החל ברציחתה של לורה יצחק, שעבדה בתחנת דלק בכניסה לעיר באר שבע. לאחר מכן, המחבל המשיך במסע הרצח, פגע ברב משה קרביצקי, שליח חב"ד בעיר שרכב על אופניו ומותו נקבע במקום. המחבל לא עצר והמשיך במסע הרצח במתחם הקניות "מבנה", שם רצח את דוריס יחבס ומנחם מנוחין יחזקאל.