בסימן "ירושלים מסירה את חומת חוסר ההיכרות": חגיגות ה־15 לפסטיבל צמי"ד (צרכים מיוחדים) הירושלמי יוצאות לדרך. הפסטיבל יתקיים בבירה ממחר ועד יום שישי, ויופיעו בו לא פחות מכ־400 אומנים עם מוגבלויות שונות בעשרות מופעים בכל רחבי העיר, של תיאטרון, תזמורות, להקות, חבורות זמר ועוד.

חלום שהתגשם: ארבע אימהות הקימו את "חוות כרמל" לרכיבה טיפולית

אירוע פתיחת הפסטיבל, המתקיים בשיתוף המנהלים הקהילתיים בירושלים ומחלקת צמי"ד באגף חברה בעיריית ירושלים, יתקיים בככר ספרא בבירה מחר בשעות הבוקר, ויכלול עשרות דוכני מכירה של תוצרי אומנות שונים, פרי יצירתם של אומנים עם מוגבלויות, ומופעים של אומנים עם מוגבלויות אשר יארחו את הזמרת אגם בוחבוט.

טליה (צילום: שירת כהן)
טליה (צילום: שירת כהן)

במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו, בין היתר, מופע במה לכישרונות צעירים עם מוגבלויות, שבו ייקחו בו חלק תלמידי בתי הספר של החינוך המיוחד ותנועת כנפיים של קרמבו, הפנינג גדול וססגוני הכולל סדנאות יצירה והפעלה ומופעים שונים למשפחות המיוחדות בירושלים, רקדנים על כיסאות גלגלים מארגון נכי צה"ל במופע ייחודי ומרגש של ריקודים סלוניים, אירוע של אומנים מתמודדי נפש ועוד, ואת כל אלה ניתן למצוא באתר עיריית ירושלים, שמוסרת: "הפסטיבל הוא מיזם שיא, שבו ירושלים מלמדת את כל העולם מהן סובלנות, הכלה וקבלת השונה". גם השנה יובילו את קמפיין הפסטיבל פרזנטורים עם מוגבלויות שונות, שיופיעו בשילוט חוצות ברחבי העיר.