"עולים חדשים צעירים מכל העולם יכולים להיות גורם משמעותי בפיתוח ירושלים והבטחת עתיד משגשג לבירת ישראל", כך אומר שר העלייה והקליטה אופיר סופר. משרד העלייה והקליטה השיק בחודש שעבר יוזמה חדשה, שמטרתה לעודד יהודים צעירים בני 13־18, שעוברים לגור בישראל, להתיישב בירושלים.

לראשונה: יריד לעידוד עלייה התקיים בצפון אמריקה

"השקנו לאחרונה את תוכנית 'צעירים עולים לירושלים', ואנו מתכננים לבנות בעיר מרכז חדש לשילוב עולים שיסייע לאלפים מהם להפוך את חלומותיהם למציאות על ידי המעבר לירושלים והחיים בה", אמר השר סופר.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), עולה כי מאז 2018 עברו להתגורר בירושלים למעלה מ־18 אלף עולים חדשים, כמחציתם בגילי 18־35. עם זאת, כ־30% מהעולים הצעירים עזבו מאז את העיר. השר סופר הדגיש כי קידום העלייה, יחד עם תמיכה כללית בעולים חדשים בחברה הישראלית, חיוניים על מנת לחזק את המדינה.

"המשרד שלי מתכנן להשקיע בחיזוק העלייה של צעירים, בזוגות צעירים, משפחות וסטודנטים", אמר השר. "אנו בונים תוכניות רחבות היקף, המוקדשות להגברת העלייה ולשיפור שילובם של עולים מצרפת, ארה"ב ומדינות מערביות אחרות.

"אני מאמין שההשקעה שאנו עושים, יחד עם השותפים שלנו הכוללים ארגונים יוקרתיים, כמו נפש בנפש והסוכנות היהודית, יסייעו למשרד שלי ולמדינת ישראל להצליח לחזק ולשפר את העלייה לישראל", סיכם.

שר העלייה והקליטה אופיר סופר ישתתף בכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט בניו יורק ב־5 ביוני.