העתיד כבר כאן? מיזם הרחפנים הלאומי, שמטרתו לאפשר בעתיד תנועה פנים ארצית שוטפת בתוך גבולות המדינה, נמשך גם השבוע במספר מוקדים. מטרת המיזם היא לתמוך ולקדם אקוסיסטם באמצעות טכנולוגיה, רגולציה ותשתיות לשימוש בכלי טיס מתקדמים ולהכשיר את המרחב האווירי לטיסות של כלים טיס אלו מתוך כוונה להקל על העומסים בכבישי ישראל.

מערכת Dronet: הרחפנים האוטונומיים שישפרו את איכות החיים ויתרמו לסביבה

כמו כן, מטרת התרגיל היא גם ליעל שירותים מסחריים וציבוריים ולייצר יתרון תחרותי לחברות היי טק ישראליות בתחום הרחפנים לפרוץ לשוק הגלובלי. 

במהלך השבוע החולף התקיימו במסגרת המיזם, לראשונה, טיסות הדגמה של eVTOL עם יכולות לנשיאת מטען כבד ובעתיד גם הטסת אנשים למרחקים ארוכים. מדובר בכלים חשמליים הטסים בצורה אוטונומית ובעלי טווח טיסה ארוך במרחב עירוני אווירי מנוהל.

חברת "Dronery" מבית "Cando Drones", המריאה לראשונה עם כלי הטיס החדשני EH-216 של חברת EHANG שמסוגל לשאת עד 220 קילוגרם ולטוס למרחק של כ-30 קילומטרים. חברת AIR הטיסה את AIR ZERO המיוצר בישראל ויוכל לשאת עד שני נוסעים ומטען במשקל כולל של עד 250 ק"ג, למרחק של עד 160 קילומטרים.

המיזם פועל מאז 2019 וכעת, במסגרת השלב השני שהחל בינואר 2023, מושקעים למעלה מ-60 מיליון שקלים לשנתיים הקרובות, במהלכן יתקיימו טיסות ניסוי של מספר גדול של כלים, שבעתיד יוכלו גם להטיס בני אדם וסחורות.