מערכת היחסים בין התאחדות בעלי המלאכה לבין הסתדרות העובדים עלתה על שרטון. הסיבה לכך היא העובדה כי ההסתדרות נכנסה בחודשים האחרונים לתחומי פעילות שהיו בתחום אחריותה הבלעדית של ההתאחדות.

מדובר בין היתר בפניות יזומות לעסקים קטנים, הצעות להצטרף למועדוני פעילות שמארגנת ההסתדרות, והצעה לקבל את המטרייה הארגונית ההסתדרותית. התנהלות זו לא נעלמה מעיניו של נשיא התאחדות בעלי המלאכה יוסי אלקובי, שנבחר בימים אלה לתקופת כהונה שלישית.

אלקובי פנה בנושא ליו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד, שהבטיח לטפל בנושא, אך למרות זאת סוגיה זו טרם נפתרה. בר־דוד הסביר לאלקובי כי אין כוונה לפגוע בסמכויותיה של ההתאחדות, שהיא הארגון הלגיטימי של בעלי המלאכה והתעשייה, אולם הסברים אלה לא סיפקו את אלקובי.

בתגובה לדברים אמר אתמול אלקובי ל"מעריב" כי פעילות ההסתדרות נוגדת את התקנון הקובע את תחומי האחריות של כל אחד מהארגונים. עוד הוסיף כי הוא אינו מתכוון לעבור לסדר היום על "הפרת התקנון" לדבריו, ואם לא תהיה ברירה הוא ייאלץ לבטל באופן חד־צדדי את ההסכמים הקיבוציים שעליהם חתמה ההסתדרות. אם הדברים לא ישתנו, אלקובי שוקל לנקוט מהלך דרמטי אף יותר – פרישה מההסתדרות ומעבר להסתדרות העובדים הלאומית.