חופית דקל, אלמנתו של ניר דקל ז"ל שנהרג באסון העגורן של חברת החשמל באשקלון, כתבה היום (רביעי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלה ובו שיתפה אודות הזמנה שקיבלה לאירוע הערכה והוקרה של חברת החשמל על פעולות החילוץ באסון. 

"חברת חשמל זאת ההזמנה ששלחתם לי? כשפתחתי אותה הרגשתי סכין בלב", אמרה דקל בפתח דבריה, "הזמנה חגיגית של חברת חשמל למסיבת סיום לאסון העגורן, אסון שאתם אחראים לו. אז תסתכלו טוב טוב בתמונה ותיזכרו על מה אתם חוגגים, זה הקבר של ניר בעלי, האבא של הילדים שלי, בן 54, עובד שלכם שנהרג באסון הזה".

"כמה חוסר רגישות, מהצד שלכם מסיבה ומהצד שלנו המשפחה זה קבר ואסון", הוסיפה, "המסיבה שלכם היא האסון שלנו, איך לא הבנתם את זה עד עכשיו? מה בדיוק אתם חוגגים? ניר נהרג כשהלך לעבוד אצלכם, תחת אחריותכם, בלילה סוער, לכם היה חשוב לפרוק מהר אוניית פחם, הוצאתם אותו לעבוד ברוחות, כשידעתם על מזג האוויר הצפוי. לקח לכם חודש וחצי לאתר אותו עד שלא נשאר ממנו כלום, אפילו באבו כביר בקושי הצליחו לזהות אותו".

"43 ימים טענתם שאתם מחפשים אותו, אמרתם שאת עושים הכל כדי למצוא אותו, ואנחנו האמנו, אבל אז יום לאחר שהוצאתי פוסט כאוב וכועס, שהעיר הרבה אנשים, בו ביקשתי עזרה משר הביטחון לשלוח את חיל הים, פתאום, ככה פתאום, למחרת, מצאתם את ניר. סיפרתם שזה מסובך לאתר אותו בסוף מצאתם אותו בעומק של 8 מטר מתחת לפני הים, עומק של צלילה עם שנורקל. האחראים מבינכם שהתייחסו אלינו בהתנשאות בכעס ובחוסר רגישות והם אלה שמועמדים לקבל את ההוקרה", מסרה דקל.

לסיום היא מסרה: "אלה שהודיעו לי בשיחת ועידה של 10 אנשים שזיהו את ניר באבו כביר, החגיגה שלכם מול הצער שלנו - גם אז לא הבנתם. חשבתי שעברתם תהליך, חשבתי שפיתחתם רגישות ואז מגיעה ההודעה הזאת. לא מצליחה להבין אם זאת טיפשות או חוסר רגישות, כנראה ששניהם. השמחה היחידה בשבילי היא שניר לא כאן לראות את ההתנהלות שלכם. במקום מסיבת סיום חגיגית על סגירת אירוע אסון עגורן היה עדיף שתעשו יום עיון עם חשבון נפש, לקיחת אחריות והפקת לקחים בטיחותיים למחדלים שלכם, כדי שלא יהיו עוד אסונות כאלה. יום עצוב מאוד לי ולמשפחה".