מפגש מרגש התרחש היום (ראשון) בבית החולים שיבא, כאשר אליה ואילה דומנוביץ', שאיבדו ביום העצמאות האחרון את מעין, בנם התינוק בן השנה, לאחר שנקלעו לתאונת הדרכים הקשה בכביש 40 בדרום הארץ, לבין ד״ר איתן קייזמן, שהיה מעורב בניתוח הוצאת מסתמי הלב של בנם. המפגש, שהותיר את כולם עם דמעות בעיניים, התרחש רגע לפני שאילה השתחררה ממחלקת שיקום אורתופדי בשיבא, כאשר אליה עדיין מאושפז במחלקת שיקום נוירולוגי.

יאנה בלום היא החשודה בהמתה בקלות דעת בתאונה בה נהרג התינוק מעיין
הנתונים הבלתי נתפסים נחשפים: כך הפך כביש 40 לדרך המוות

כאמור, את ההחלטה האצילית לתרום את מסתמי הלב של בנה התינוק, ולהציל כך חיי תינוקות וילדים אחרים, קיבלה אילה כשהיא פצועה בעצמה, ומתפללת להצלת בעלה ובנם הבכור, אורי בן השמונה, שנפצעו קשה מאוד בתאונה והיו מורדמים ומונשמים. בביצוע הליך הוצאת המסתמים השתתפו ד"ר איתן קייזמן, מתמחה בכירורגיית לב ילדים בשיבא, דנית שחר-ויצמן מתאמת ההשתלות, אלינה לוי וד״ר אילת די סגני מבנק הרקמות בשיבא, הפועל להעלאת המודעות לתרומת רקמות בישראל, ואנשי צוות נוספים שבזכותם ההליך בוצע ברגישות ומקצועיות.

אליה ואילה דומנוביץ' (צילום: דוברות בית חולים שיבא)
אליה ואילה דומנוביץ' (צילום: דוברות בית חולים שיבא)

ד״ר איתן קייזמן אמר במהלך המפגש: "כשהגעתי לחדר הניתוח באותו הלילה, נדהמתי מכך שהפנים והגוף שלו היו שלמים. אמרתי, הוא לא נראה כמי שעבר תאונה קטלנית". 

אילה הוסיפה: "הוא היה ילד יפה מאוד גם במותו, היה ילד של אור".

הרופא ציין כי "הוא בוודאות יציל חיים. הרבה פעמים אנחנו מנתחים תינוקות בני ימים ספורים, ואין על המדף מסתם בשבילם. זה מציל חיים".

בהמשך היא סיפרה שסוגיית תרומת האיברים עלתה בשיחה שקיימה עם אליה, ואמרה: "איך שיצאתי מחדר המתים שאלתי אם אפשר לתרום את האיברים. זו המחשבה שעברה לי בראש. הנשמה ירדה לעולם, הוחזרה – והגוף יכול להציל נשמות אחרות. מעין שלנו ממשיך לחיות – זו הצלת חיים אחרת".