הכניסות לאולם הנוסעים הנכנסים והיוצאים בקומת הקרקע בטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון נראו כמבצר, כאשר מחסומים ומסביבם שוטרים ולוחמי מג"ב עומדים ומונעים כניסה ממי שאינו עומד לטוס לחו"ל לתוך הטרמינל.

סימן ההיכר של המפגינים היה דגל המדינה. מי שניסה להיכנס כאשר הוא מנופף בדגל הכחול-לבן, לא הורשה. זוג צעירים מתל אביב, שהחביאו את הדגל בתוך תיק אישי וסיפרו שהם הגיעו קבל את פניו של חבר העומד להגיע בטיסה מפאריס הורשו להיכנס, אך גם בתוך האולם הקפידו לשמור על פרופיל נמוך. "העיר שאנחנו בתוך האולם", סיפר הצעיר, עובד היי-טק, שמידי פעם פרס לזמן קצר את הדגל בפני הנוסעים הנכנסים.

כמה מפגינים בודדים נוספים הניפו דגלים וניסו להפגין בתוך הטרמינל, אך הם הוצאו מהאולם. המחסומים הוצבו גם בכביש הסמוך לטרמינל ומאחוריהם הצטופפו אלפי מפגינים. 

המשטרה, שהפיקה לקחים מהכאוס ששרר באותו מקום שבוע לפני כן, לא אפשרה לחסום את הכביש הסמוך לטרמינל וכאשר מפגינים הצליחו לחסום את הציר, הם פונה בכל פעם שהשאטל שהסיע נוסעים מטרמינל 1 ומהחניונים ארוכי הטווח הגיע.

לאורך הכבישים בנתב"ג נראתה נוכחות מוגברת של המשטרה, שנערכה בכוחות מתוגברים. גם המפגינים שנראו מאורגנים הייטב נערכו לקראת ההפגנה הגדולה. הם הגיעו עם כלי רכב שנסעו באיטיות רבה והתנועה התנהלה באיטיות, אבל לא נוצרו פקקי תנועה שמנעו מנוסעים להגיע לטיסות בזמן.

רבים מהנוסעים הקדימו את הגעתם, מחשש שיתקעו בפקקים. "הטיסה שלי ממריאה בשעה 22.00, אבל הגעתי כבר בשעה 17.00. עמדות הצ'ק אין נפתחות רק שלוש שעות לפני הטיסה, אז בינתיים, שותים כוס קפה ואוכלים מאפה בבית הקפה באולם", סיפר נוסע שהגיע מבאר שבע.

אכן, בתי הקפה בקומת הקרקע בטרמינל 3 היו עמוסים. לעיתים נוצרו תורים ארוכים וקשה היה למצוא שולחן פנוי. "יש עומס כבד בתחנת הרכבת ובינתיים, עדיף לשתות כוס קפה אחרי הטיסה ואז להמשיך הלאה", סיפרה נוסעת שהגיעה מניו יורק והייתה אמורה להמשיך בנסיעה ברכבת לתל אביב.

במהלך ההפגנה הסוערת מחוץ לטרמינל נוצרו לעיתים עימותים ושבעה בני אדם עוכבו לחקירה בחשד להפרת סדר. אבל החשש הגדול היה הצפיפות הקשה שנוצרה סמוך למחסומים ובתור בתחנת הרכבת. נוסעים רבים המתינו זמן ממושך, עד שהצליחו לעלות על הרכבת.

"מזל גדול שזה לא נגמר באסון בגלל הצפיפות", סיפר אחד מהנוסעים כשהוא מיוזע, לאחר שניסה להידחס לתוך הרכבת. בתחנה הוצבו סדרנים, אבל לנוכח הנוסעים הרבים שביקשו להיחלץ מנתב"ג ברכבת, המשימה שלהם הפכה למורכבת.

ברשות שדות התעופה נערכו הייטב לקראת ההפגנה. עמדות הצ'ק אין תוגברו וגם השאטלים יצאו בתדירות גבוהה. הנוסעים הנכנסים הופנו לקומה השלישית בטרמינל 3 וברשות ציינו בסיפוק, שלא היו עיכובים ושיבושים בלוח הטיסות.

"הפקק" נוצר בקומת הכניסה של אולם הנוסעים הנכנסים והיוצאים. כל אוטובוס קיבל ליווי מיוחד, לאחר שעשרות שוטרים פינו את הכביש ואפשרו לו לעבור באיטיות. "הרבה שנים אני נהג בשאטלים ולא ראיתי דבר כזה", סיפר אחד מהנהגים, שנסע במהירות של חמישה קמ"ש, כדי להגיע בשלום לתחנת ההורדה והאיסוף.

אבל בהמשך כבר היה בלתי אפשרי לפנות בכל פעם את המפגינים הרבים מהכביש והשאטלים עצרו בתחילת מבנה הטרמינל.

ברשות שדות התעופה ובמשטרה ניהלו מירוץ נגד הזמן לשמור על הסדר, כאשר מבחינתם הישועה תגיע מקפלן. "רוב המפגינים ימשיכו להפגנה הגדולה בקפלן בתל אביב ואז הכל יחזור במהירות לקדומות", העריכו ברשות ואכן, החל מהשעה 19.30 מספר המפגינים פחת בהדרגה וסמוך לשעה 20.30 השגרה שבה לנמל התעופה בן גוריון.