יוקר המחיה בישראל מחייב התנהלות כלכלית נכונה כבר מגיל צעיר. זה שנים נשמעות טענות כי מערכת החינוך אינה עוסקת באופן מספק בחינוך פיננסי בבתי הספר, וכתוצאה מכך צעירים רבים מסיימים את שנות התיכון ללא הבנה פיננסית בסיסית. היעדר כלים המאפשרים התנהלות פיננסית נכונה עלול להוביל לנטילת הלוואות שלא לצורך, להקשות על תכנון לקראת גיל הפרישה הנדרש כבר מגיל צעיר, ובאופן כללי - להביא לחוסר היכרות עם מוצרים פיננסיים שונים, ועם המטרות שלהם וחשיבות התאמתם לצרכים של כל אחד.

הפתיע לטובה: מדד המחירים לצרכן לא עלה, מחירי הדירות ממשיכים לרדת
בעיה כללית או כלכלית? למעלה ממחצית מהציבור בחרדה עקב יוקר המחיה

"המסלול האקדמי המכללה למינהל", מתוך תפיסת עולם חברתית שמטרתה לאפשר השכלה פיננסית לכולם תוך שימוש בידע הקיים במכללה, השיק לאחרונה מיזם חדש המסייע בהנגשת השכלה פיננסית לצעירים ולצעירות, שאינם סטודנטים במכללה, בשם "בגובה הכסף". מטרת המיזם, אותו יזמה ומובילה ליאור כהן, מנהלת התקשורת והשותפויות של המכללה, בשיתוף פעולה עם חן עזריה, סטודנט למימון בפקולטה למינהל עסקים במכללה, היא לחבר בין הידע הרב הקיים במכללה, המרצים המובילים בתחומם, הסטודנטים והבוגרים, לטובת הנגשת הידע הפיננסי בקרב הצעירים.

במסגרת המיזם, חברה המכללה למינהל לעיריית ראשון לציון, ויחד עם מנהל מרכז הצעירים בעירייה, עידן חן, נבנתה תוכנית עבודה מסודרת והוקמה קבוצת וואטסאפ, שאליה הצטרפו מאות צעירים וצעירות מהעיר ובה דנים במגוון סוגיות פיננסיות כמו עולם הפנסיה, ריביות, עמלות בבנקים, השקעות ועוד. הקבוצה לא נותנת המלצות, אלא מאפשרת לצעירים לבדוק ולחקור נושאים שישפיעו על החיים שלהם, תוך שהיא מספקת מידע עדכני על האפשרויות.

"זהו שיתוף פעולה נדרש", אומר בני אלון, מנכ"ל המכללה למינהל, "היום, יותר מתמיד, בתקופה של יוקר מחיה ומצב כלכלי מאתגר שחווים צעירים רבים, דרוש גורם אחראי שינגיש עבורם ידע וכלים פיננסיים על מנת לסייע להם להתמודד עם אתגרים שבהם הם נתקלים בחיי היומיום, לקבל החלטות חכמות בנושא כסף ולתכנן את העתיד".

איתי מתיתיהו, סגן ראש עיריית ראשל"צ, מחזיק תיק נוער וצעירים ובוגר המכללה, מוסיף: "בתמיכת ראש העירייה ואגף נוער וצעירים חשוב לנו להנגיש לצעירים את נושא ההשכלה הפיננסית". המכללה למינהל שואפת להרחיבו בעתיד לערים נוספות, לבתי ספר, וגם להנגיש את הנושא ההשכלה הפיננסית בקרב אוכלוסיות בוגרות יותר".