דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו"ד משה שמעוני אישר היום (שני) תכנית להצטיידות רחבת היקף בקרונות וקרונועים חשמליים לפי תוכנית רכש שהציגה הנהלת הרכבת בראשות המנכ"ל מיכאל מייקסנר, שמטרתה שיפור השירות הרכבתי וטיפול בעומסי הנוסעים. זאת בהתאם למדיניות שרת התחבורה ח"כ מירי רגב, במסגרתה נערכת הרכבת לגידול משמעותי במספר הנוסעים בעשורים הקרובים, ועבודת מטה שרוכזה על ידי מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן. התוכנית תוקצבה ואושרה על ידי משרד האוצר. 

באיחור של שנתיים: נקבע התאריך שבו תיפתח הרכבת הקלה בגוש דן
בגובה הכסף: המיזם החדש שמנגיש השכלה פיננסית לצעירים
 
הרכש שאושר כולל 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום, ביניהם גם קרונות מרוהטים באופן ייעודי לנסיעה עם אופניים. אלה יאפשרו להאריך את כל הרכבות מסוג זה לשמונה קרונות. עוד כולל הרכש 81 רכבות מסוג קרונועים חשמליים מתוצרת סימנס בתצורה של שישה קרונות לכל סט, אשר יאפשרו הארכת רכבות ה-DDEMU מ-6 קרונות המופעלים כיום ל-12 קרונות. רכבות ארוכות אלה משפרות את מסוגלות הנסיעה של הרכבת ומאפשרות הקטנה של גודש הנוסעים והצפיפות ברכבות.

במסגרת זו אושר גם רכש של ארבעה קטרים חשמליים מדגם TRAXX. הקרונות והרכבות החדשות יוסיפו כ-22 מיליון מקומות ישיבה בחישוב שנתי. כמו כן יתאפשר להוציא משירות רכבות חד קומתיות בעלות קיבולת נמוכה יותר בהשוואה לחדשות, והפעלת רכבות בתצורה מיטבית המסיעות למעלה מ-1,000 נוסעים בישיבה.
 
אומדן שווי הרכש הוא כ-1.7 מיליארד יורו והוא יבוצע בכפוף לאישור ועדת המכרזים של הרכבת וכלל גורמי המדינה הרלוונטיים. 

עוד הודיעה רכבת ישראל כי במסגרת תהליך הקליטה של הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס, ולאחר שהתקבלו התייחסויות הנוסעים ובוצעה עבודת מטה מקיפה, ישודרגו הקרונועים החדשים שיגיעו החל מסוף השנה הנוכחית, יוגדלו השולחנות הקיימים היום לשולחנות עבודה גדולים יותר שיתאימו לעבודה עם מחשב נייד, ישודרגו המושבים, יתווספו שקעי USB וכן שקעי 220 וולט, וכן אופיין קרון אופניים ייעודי בו יוגדל מרווח הפנים, ויותקנו מתקני עגינה לצד אמצעי בטיחות נוספים. 

שרת התחבורה ח"כ תא"ל (במיל') מירי רגב: "מדובר על מהלך הצטיידות חסר תקדים של רכבת ישראל, בהובלת משרד התחבורה הכולל מאות קרונות חשמליים מתקדמים שיאפשרו להגדיל את מספר הנסיעות מ-70 מיליון בשנת 2019 לכ-105 מיליון בשנת 2025 ו-300 מיליון בשנת 2040. אלה יסייעו לרכבת ישראל להיערך לעידן החדש ולקווים החדשים שייפתחו בשנים הקרובות. מדובר בהגדלה של עשרות אחוזים בקיבולת הנוסעים, שתפחית את הצפיפות בשעות השיא וישפר את השירות הרכבתי. ישראל עוברת לתחבורה ציבורית, המבוססת על מערכות הסעת המונים מתקדמות של רכבות קלות וכבדות, ואת התוצאות נרגיש כולנו כבר בשנים הקרובות."

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "הודעת רכבת ישראל על רכש קרונות בשווי של 7 מיליארד שקלים שיוסיפו עוד כ-20 מיליון מקומות ישיבה בחישוב שנתי, מצטרפת לשורה של בשורות דרמטיות מהימים האחרונים, ובהם אישור הממשלה על יציאה לתכנון קו הרכבת לאילת, אישור השרה לקידום תוכנית המטרו בגוש דן, והשקת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב. משרד התחבורה מקדם את חזונה של השרה רגב לשדרוג וחיזוק התחבורה הציבורית על כל מרכיביה, ובראשם מערכות להסעת המונים בכל רחבי הארץ וחיבור מדינת ישראל מצפון לדרום. אנחנו רואים לנגד עינינו תנופת עשייה המורגשת בכל מקום, ובכוונתנו לא הוריד את הרגל מהגז אלא להמשיך ולהגביר את הקצב!"

מיכאל מייקסנר מנכ"ל רכבת ישראל ציין: " תוכנית הרכש מיועדת לתת מענה קרוב ואפקטיבי לגודש הקיים ברכבות ולאפשר שירות רכבתי ראוי במהלך הגידול בהיק]י הביקושים לשירות הרכבת. מדובר בנדבך נוסף לתוכנית הפיתוח אותה מובילה כיום הרכבת בהיקף של כ-50 מיליארד שקלים הכוללת מעבר לרכבות חשמליות חדישות וירוקות לסביבה, פיתוח מסילות חדשות ושדרוג מערכת האיתות. אני מודה לשרת התחבורה, לכל גורמי הממשלה, ולדירקטוריון  שעשו לילות כימים וסייעו בגיבוש התוכנית ואישורה.