המטפלים במסגרות הרווחה לאנשים עם מוגבלויות שלחו אתמול (שני) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', לשר הרווחה יעקב מרגי ולחברי כנסת נוספים מכתב התראה לפני שביתה בחודש הקרוב, ובו דרישה דחופה לתוספת לשכרם.

משרד הבריאות מפרסם: זהו המתווה להפחתת הרגולציה בתחום הקנאביס הרפואי
כך נערכות הרשויות המקומיות להתמודדות עם שינויי האקלים

הארגונים, ובראשם אקים, איל״ן ואלו״ט, נאלצים להכריז על השבתה יוצאת דופן לאור מצוקת כוח האדם שאנחנו ב"מעריב" מלווים בשנה האחרונה, כאשר כבר היום חסרים במערכת למעלה מ־33% מהמטפלים והמטפלות, שעוזבים בשל שכרם הנמוך.

ראשי הארגונים המפעילים את המסגרות מדגישים בפני השרים: "לאור המשבר החמור של היעדר כוח אדם ולאחר שכל פניותינו להעלאת שכר המטפלים והמדריכים לא נענו, אנחנו מודיעים על השבתת השירותים. במשך תקופה ארוכה אנחנו מתריעים על קריסת המסגרות, מעבירים נתונים למשרד האוצר ומקיימים עמם סיורים על מנת שיראו את הקריסה במו עיניהם, אך עד כה אין כל תגובה מעשית מצדם.

"אם לא יימצא תקציב מיידי, קריסת השירותים תימשך, המסגרות תיסגרנה מעצמן בשל היעדר צוות גם ללא השבתתן, ותיגרם פגיעה עמוקה וקשה באנשים".

הארגונים מדגישים כי השביתה תכלול את כלל כוח האדם הטיפולי והסיעודי במסגרות הרווחה ומוסיפים: "הסכם השכר שנחתם באפריל האחרון בין האוצר להסתדרות ביחס לשכר הסייעות בחינוך המיוחד כולל שיפור משמעותי ומבורך בשכר ובתנאי העסקתן. אולם המדריכים והמטפלים לא נכללו בהסכם זה, דבר שמוביל לנטישה של המסגרות ומעבר לתפקידים שבהם השכר גבוה יותר. זאת אף שהם עושים עבודה דומה ואף קשה יותר".

השביתה אמורה להתקיים מ־1 בספטמבר במרכזי היום לבוגרים במצב סיעודי וטיפולי מגיל 21, ובמרכזי התעסוקה לא ייקלטו אנשים חדשים.
כמו כן, בצהרונים, הארכות היום והמועדוניות לילדים עם מוגבלות בבתי הספר לא יקלטו ילדים חדשים, כך שהילדים יסיימו את יום הלימודים בשעות הצהריים. בנוסף, החל מ־10 בספטמבר תהיה השבתה מלאה של כל המסגרות, אם גם עד אז לא יינתנו תוספת שכר לעובדים.

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: "ישראל נמצאת בעיצומו של משבר כוח אדם בתחום הרווחה שהתעצם מאז תקופת הקורונה ומאיים על קיומן של מסגרות לאנשים עם מוגבלות. שר הרווחה מרגי נפגש עם שר האוצר סמוטריץ' וסיכמו כי הצוותים המקצועיים יעמדו בקשר שוטף על מנת למצוא פתרונות נוספים כדי להביא פתרון לסוגיה".