אחד בספטמבר מתקרב, ועוד מעט יחלו הורים רבים ברכישות פריטים חדישים וממותגים לאלפי ילדים בעודם מציפים את הקניונים. מי שלא יעשו זאת הם אלפי הורים אחרים וילדיהם, שידם אינה משגת.

משרד החקלאות על תמותת התרנגולות: "שהו בלולים מיושנים בלי בקרת אקלים"
אפליקציה חדשנית מסייעת ללקויי ראייה להתנייד באוטובוסים
 
"אני קוראת על רבבות ישראלים שסובלים מהחום בחופשות באירופה ואני אומרת, לעזאזל, מה זה חופשה?", מספרת א', אם חד־הורית מירושלים. "זאת התקופה שבה הילדים מרגישים יותר על בשרם עד כמה אנחנו עניים, כשכל החברים שלהם מבלים והם תקועים בין ארבעה קירות. אני אישה חכמה שהחיים לא האירו לה פנים ונלחמתי על כל דבר עבורם. אבא שלהם לא בתמונה ואני צריכה לשלם שכר דירה ולכלכל את הבית, למי יש כסף לאטרקציות?".

היא מוסיפה בצער: "מה שהכי נורא זה שהם לא מתלוננים. ככל שהם לא מתלוננים אני משתגעת יותר, כי אני יודעת שהם שומרים עליי, שאני לא ארגיש שהם מתאכזבים ממני".

א', כמו הורים רבים אחרים מעוטי יכולת, מוצאת עצמה נאבקת להעניק לארבעת ילדיה לפחות את ציוד הלימודים הבסיסי, ומסבירה: "זה או שאני שולחת אותם לבית הספר שוב עם אותם פריטים מרופטים שעוברים מדור לדור, או שמישהו שמרחם עלינו נותן לנו משהו משומש. אומרים 'כולה קלמר, זה 13 שקל', אבל לארבעה ילדים זה כבר 52 שקל ואני לא יכולה לקנות רק לאחד.

"אני לא רוצה שהילדים יתביישו שלאמא שלהם אין כסף, אבל גם שלא יוותרו על לימודים, כי זאת הדרך היחידה שלהם ליציאה מהמצב הזה. אז מה שנותר לי זה לשמש להם דוגמה של אמא לוחמת, אבל בדקה הראשונה שאני לבד או בלילה אני נקרעת ובוכה".

הגענו לא' דרך מבצע החלוקה השנתי של ציוד בית ספר חדש שעורכת עמותת חסדי נעמי עבור משפחות קשות יום, ושגיוס הכספים עבורו מהציבור בתרומות עדיין נמשך באתר "גיוסים" בכתובת www.giusim.co.il/he/projects/3788.

א' ממש לא לבד. אלפי הורים מתדפקים על דלתות העמותה בימים האלה בזמן מבצע "תיק מלא", שבו מרכיבים מתנדבי העמותה ילקוט חדש ומלא ציוד חדש שנרכשים כל העת מכספי התרומות.

"הילד שאל אותי אם גם השנה יגיע עם הילקוט המלוכלך", מספר ד', "זה קרע אותי לרסיסים שילד בן 11 צריך להגיע עם ילקוט ישן שלא מתאים לגודל שלו. הציוד הזה הוא כל מה שאני צריך כדי שהוא לא יתבייש".

בחסדי נעמי יחלקו עד סוף החודש כ־100 אלף פריטים חדשים, בהם אלפי ילקוטים, מחברות וכלי כתיבה. "אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי להגיע לכל אחת מהמשפחות בתוך שבוע", אומרת תשובה כברה, מנהלת מחלקת הרווחה בעמותה. "אנחנו מסייעים לכ־130 אלף נפשות והציוד ישונע ל־45 נקודות חלוקה, בתקווה להגיע לכל ילד".