ראובן לדיאנסקי, מועמד לראשות עיריית ת"א, יו"ר רשימת "חי-חילונים ירוקים" ומייסד מטה המאבק להפעלת הרכבת הקלה בשבת, אמר היום (שלישי) על הפגנה מרכזית שתתקיים ביום שישי הקרוב בתחנת ארלוזורוב: "לא ניתן להם להשיק את הרכבת בלי שהיא תפעל בשבתות וחגים".

החזון, ההבטחות והמכשולים שבמסלול: גלגוליו השונים של פרויקט הרכבת הקלה

עוד אמר: "ביום שישי (18/8) נראה לממשלת ישראל שאנחנו לא מתכוונים לתת להם להשיק את הרכבת הקלה בלי שהיא תפעל בשבתות ובחגים. לא ניתן ש-21% מהזמן היא תהיה משותקת! אחרי השקעה של מיליארדים מכספינו וכמעט 8 שנים של סיוט ופגיעה באיכות החיים ובעסקים בת"א, אין סיכוי שנוותר! צאו מהבית, תביאו דגל ישראל, זמבורות וכל מה שעושה רעש ובואו לתחנות הרכבת הקלה ביום שישי הקרוב בשעה 13:00. את המחאה המרכזית של תל אביב אנו מתכננים לקיים בתחנת ארלוזורוב ואני אהיה שם. מוכרחים רכבת קלה גם בשבת!".

המאבק על הרכבת הקלה בשבת הפך לא רק למאבק של צביון ואופי השירות הציבורי והתחבורה הציבורית במדינה יש מי שמנסה להפוך את המאבק הזה למעשה לפניה של המחאה על דמותה וזהותה של ישראל המתחדשת הנמצאת כיום במאבק שמרנות מול ליברליזם. 

הדבר כמובן מתקרב וסמוך לבחירות המקומיות שבסוף חודש אוקטובר ויש מי שמקווה שגל ליברלי של מפלגות מקומיות של מחאה ישטוף את המרחב וישנה את זהות מועצות הערים וראשי הרשויות. 

בכל הנוגע לשלטון המקומי המנהל מאבקים מול הממשלה ניתן היה לראות זאת בקרן הארנונה בנושאי סמכויות הדת כחוקי הרבנות ועוד. הפעם טוענים אותם מוחים כנגד אי ההפעלה של הרכבת הקלה בשבת כי זה מבחן לעיצוב פניה המודרניים של ישראל אי הפעלתה היא פגיעה ביסודות הליברליים של ישראל.

אחרים כמובן טוענים כי יש חובה לשמור על השבת במרחב הציבורי וזוהי זכות שניתנה לנו בשלל נושאים החל כאמור מעניין הדת ועד העניין הסוציאלי של שעות עבודה ומנוחה ועוד.

בינתיים החליטו במשרד התחבורה לאפשר לרכבת הקלה לפעול עד כשעה וחצי לפני כניסתה לאחר לחץ שהופעל בין היתר תקשורתי. עבור תושבי גוש דן התומכים בהפעלתה בשבת מדובר במאבק עקרוני ובכוונתם גם לשבש את פעולתה ולפעול במחאה כנגד מתווה ההפעלה הנוכחי.