ב־1 בספטמבר הקרוב ישיקו משרד החינוך וחברת סיסקו, בסיוע חברת בזק בינלאומי, מערכת ראשונה מסוגה בישראל ב־4,500 בתי הספר הנמצאים תחת משרד החינוך. המערכת, "סיסקו אמברלה אדיוקיישן", תגן על 2.5 מיליון תלמידים מפני איומים באינטרנט וחשיפה לתכנים פוגעניים, ותמנע איומים מעולם אבטחת המידע.

שיעור בדמוקרטיה: הרפורמה המשפטית מגיעה לבתי הספר
"שנה נוספת של צמיחה": מספר שיא של תלמידים חדשים בישיבות ובמכינות בת"א

ארז רונן, מנהל התקשורת של משרד החינוך: "חיפשנו פתרון לאבטחת הגלישה של כל תלמידי ישראל תוך מתן דגש לחשיפה לתכנים פוגעניים, איומים ברשת ויכולת של המשרד לבצע בקרה וסינון לקטגוריות לפי סוגי האוכלוסיות השונות".

במהלך השגרה השוטפת, ארגונים חינוכיים חשופים לרוב לתחנות קצה שאינן בבקרה, כמו מחשבים וטלפונים של סטודנטים וסגל ההוראה; שלרוב אינם מנוהלים על ידי מערכת אבטחה מרכזית וכך בתי הספר חשופים לפגיעה עם חיבורם של המכשירים לרשת הבית־ספרית. מערכת האבטחה תמנע את אותם סיכונים בדיוק. דוגמה עיקרית לסיכון נפוץ במערכות חינוכיות הינה חשיפה לתכנים לא ראויים, אשר תימנע באמצעות שליטה בגישה לתוכן שאינו הולם.

בנוסף, ישנן קטגוריות ויישומים שעשויים להיחשב כלא רצויים או מסוכנים על ידי בתי ספר, ו"סיסקו אמברלה" מאפשרת בקרה שקופה ומעקב אחריהם. מדובר במהלך אשר עתיד להיפרס על פני חמש שנים ועתיד לייצר פתרון אחיד ולאומי שיוטמע במערכת החינוך ויאפשר סינון על פי אוכלוסייה והתאמה ייעודית לצרכיה.

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל: "עולם הטכנולוגיה מאפשר חשיפה בלתי פוסקת לתכנים רבים, חלקם מאיימים ובלתי הולמים. אנו גאים להוביל מהלך שיביא לאבטחתם של 2.5 מיליון תלמידים בישראל".