גאזי סעב שהתמודד לבחירות המקומיות באבו סנאן שבגליל המערבי ונרצח הערב (שלישי) עם שלושה בני אדם נוספים בכפרו, כתב לפני כחודש בחשבון הפייסבוק שלו כי "לאחרונה, חלה הסלמה יוצאת דופן באלימות ובפשיעה בכפרים שלנו. מעשי אלימות אלו חצו כל גבול ואנחנו לא יכולים לשתוק עוד".

באבו סנאן חוששים אחרי הטבח: "כל אחד יכול לחטוף כדור"

"תפסיקו את האלימות, אנו מאוד עצובים על מה שקורה בארצנו האהובה. אל תנהגו באלימות כי אין סיבה להרוג, יש דרכים אחרות להתמודד. אנו מקווים שהאלימות תיעלם מכפרינו", הוסיף. 

מחקירה ראשונית עולה החשד כי הרקע לאירוע פוליטי מה שמצביע על התחממות מסוכנת במגזר באזור הצפון. חשד נוסף שנבדק הוא שאחד הקורבנות היה בסכסוך עם משפחת חרירי ולכן לא מן הנמנע שבאירוע מעורבים לכאורה שני אלמנטים. בנוסף לכך,  המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, מוואפק טריף,  זימן את ראשי הרשויות הדרוזיות לדיון דחוף בקבר נבי אל ח'דר שבכפר יאסיף. 

קרוב משפחתם סיפר ל"מעריב": "שלושת הנרצחים - אחד מהם מירכא. הם אנשים שעבדו והתפרנסו בכבוד. אין להם בעיות עם אף אחד. באו והפתיעו אותם מתוך בקתה במטע הזיתים. הם קרובי משפחה שלי. שלושת הנרצחים מאבו סנאן הם משפחה שלי. חגים ואירועים ביחד. בני דודים. זה הלם. ראיתי את הגופות. אי אפשר לתאר את הגועל של האנשים שמסוגלים לעשות דבר כזה. אנחנו אובדי עצות עם פתרונות לתופעה הזו".

התמונה בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]