מרגש: אסנת כמיסה, מזכירה רפואית בכירה ממרפאת "וינגייט" של קופ"ח מאוחדת בעיר באר שבע, הבחינה לאחרונה כי אחד ממטופלי המרפאה, מגיע למרפאה מפעם לפעם כשהוא מוזנח יותר ויותר, ולאחרונה מצבו אף החמיר.

פצע שני אנשים ונמלט: תושב באר שבע נעצר בחשד למעורבות באירוע ירי בעיר
"מזל שיצאתי בחיים": ירד לבקש שקט - ונדקר בידי חבורת צעירים

אסנת לא יכלה להישאר אדישה לסיטואציה ולאחר שתחקרה אותו והגיעה לביקור בביתו, גילתה כי הוא מתגורר לבדו  בדירה שהגיעה למצב הזנחה קשה, עם לכלוך, פסולת רבה ואפילו צואה בבית השימוש. בהיעדר אמצעים, משפחה או חברים, הוא נאלץ להמשיך ולהתגורר בדירה בתנאים מחפירים. "הבית התפורר, הרצפה הייתה מלאה בערמות של זבל, הצנרת הייתה רקובה, והיה עובש בקירות" סיפרה אסנת והוסיפה: "ברגע שראיתי את תנאי המחייה המחפירים שבהם חי המטופל שמגיע לעיתים קרובות למרפאה שלנו, לא יכולתי להישאר אדישה".

ביוזמתה, היא גייסה את בנה החייל וחבריו ליחידה למשימה - שיקום ושיפור תנאי המחייה של המטופל. ביום שישי האחרון, בשיא החום של חודש אוגוסט, צוות  יצא לפעילות. כשהם מצוידים בחומרי ניקוי ובחליפות מיוחדות שקיבלו ממאוחדת הם ניקו וצבעו את הבית, פינו פסולת וגרוטאות רבות מהדירה, החליפו את הכלים הסניטריים, ניקו והבריקו את הבית קילחו וסיפרו אותו ודאגו להביא לו אוכל ביתי חם.

המטופל תיאר בהתרגשות: "כל כך התרגשתי מהמעשה של אסנת, לא האמנתי כשחבורת מלאכים בלבן הגיעה לביתי ושינתה את חיי. בכל פעם כשאני מגיע למרפאה של מאוחדת מקבלים אותי בחיוך, בסבלנות ובמקצועיות, אבל המעשה של אסנת שהגיעה עם הבן שלה והחברים שלו לעזור לי, הוכיחה לי שיש אנשים טובים באמצע הדרך שתמיד מסתכלים גם על האחר ועוזרים בצרה".

"הייתה לי הזדמנות להשפיע לטובה ולעזור לאחר. למעשה, התחלתי לעבוד כמזכירה רפואית בשביל להגשים מטרה זו. לא יכולתי להתעלם מהמציאות של המטופל שמגיע אלינו לעיתים קרובות למרפאה, ולבסוף החיוך על הפנים שלו והכרת התודה היו שווים את הכל! אני שמחה שהצלחתי להשריש לבני החייל את הערכים שמובילים אותי בחיי ושהוא ושחבריו נרתמו למשימה והיו חלק מהשינוי ומשיפור איכות החיים והרגשתו האישית של המטופל", הוסיפה אסנת.