אסף זמיר, שלפני חמש שנים התמודד מול רון חולדאי בבחירות לראשות עיריית תל אביב, תוך עימות קשה ביניהם, הודיע אתמול על הצטרפותו לרשימתו של חולדאי לקראת הבחירות, שיתקיימו ב-31 באוקטובר.

האופי הליברלי ויוקר המחיה: מה חושבים המועמדים לראשות עיריית ת"א? | כתבה ראשונה בסדרה
דרמה בבחירות לעיריית תל אביב: אסף זמיר יחבור לרון חולדאי

זמיר יהיה במקום השני ברשימת תל אביב 1 ועל פי פרסומים, שהוכחשו על ידי מטה חולדאי, זמיר גם יחליף אותו בתפקיד ראש העירייה בשנה החמישית ויכהן בתפקיד במשך שנה עד הבחירות הבאות.

"רציתי לעדכן שאני חוזר לחיים הציבוריים, חוזר לתל אביב ורץ עם רון חולדאי", הכריז זמיר בפוסט שהעלה בפייסבוק – "לפני מספר שבועות חזרתי לארץ. זה קרה מעכשיו לעכשיו, מבלי שהיו לי תוכניות לחזור לפעילות הציבורית. בזמן שהמדינה האהובה מרגישה על סף התפרקות, כל מי ששאל אותי אם כעת, כשאני שוב כאן בבית, אתמודד לראשות העיר, נענה על ידי בשלילה. לא היו לי מחשות להשתלב בבחירות".

בהמשך טען זמיר: "מה שקורה עכשיו במדינה גורם לי להרגיש שבמעוז הליברלי המרכזי בישראל, הדבר האחרון שנחוץ כעת זה מלחמות פנימיות. האנרגיה של כולנו צריכה להיות מוקדשת למאבק על הדמוקרטיה הישראלית ובהיבט הזה הרגשתי שתל אביב תחת הנהגתו של חולדאי ממילא מתמודדת בהצלחה עם האתגר הלאומי. לכן, היה ברו לי מהתחלה, שבניגוד ל-2018, אני לא מתמודד מול רון".

זמיר הוסיף: "אני מאמין באמת ובתמים שביחד אנחנו יכולים להמשיך להוביל את העיר קדימה, להגן עליה כמגדלור הליברלי של ישראל, שמאיר את האפילה ומסמן את הכיוון הנכון".

גם חולדאי הודיע על הריצה המשותפת עם זמיר: "אני רואה באסף דור המשך וכי שמכיר, חי ונושם אותה. אסף היה סגני בעבר ומאז צבר ניסיון רב כחבר כנסת, כשר בממשלת ישראל וכקונסול והחל מהיום הוא שותפי לדרך. ביחד, נשמור על תל אביב-יפו מול מי שמניסם להחריב את הדמוקרטיה והחופש שלנו".

היחסים הפוליטיים בין חולדאי וזמיר ידעו עליות ומורדות. זמיר שהתמודד לראשונה בבחירות שהתקיימו ב-2008 בראש רשימת צעירים – רוב העיר, נחשב במשך שנים ארוכות לבן ברית פוליטי של חולדאי.

אולם, לפני כחמש שנים, חלק ביניהם קרע, לאחר שזמיר הכריז על התמודדותו לראשות העירייה. הוא התמודד תחת הסלוגן "הגיע הזמן".

חולדאי זכה בסופה של מערכת בחירות סוערת בניצחון סוחף, כאשר גרף כ-47%, לעומת 34% שהצביעו עבור זמיר.

לאחר הבחירות התפטר זמיר ממועצת העירייה ונבחר כחבר כנסת מטעם כחול לבן. כאשר הוקמה ממשלת האחדות, ב-2020, הוא מונה לשר התיירות. בהמשך הוא היה מהמובילים בדרישה לפירוק ממשלת האחדות.

לאחר הקמת ממשלת בנט-לפיד, מינה אותו יאיר לפיד, שכיהן אז כשר החוץ לתפקיד קונסול ישראל בניו יורק, תפקיד אותו הוא סיים לפני תום הכהונה, בטענה שאינו יכול להזדהות עם מדיניות ממשלת הימין.

כעת, הוא מתמודד ביחד עם חולדאי מול אורנה ברביבאי, המועמדת של יש עתיד לראשות העירייה, שהגיבה בחריפות על החיבור של זמיר וחולדאי: "כבר היום חולדאי לא יכול לנהל את העיר. הוא מבין שבשביל להמשיך להוביל הוא חייב הנשמה מלאכותית, שתציל את המשך דרכו הפוליטית. הבשורה על חבירתו של זמיר לחולדאי מייצרת מציאות בה השלטון עובר בירושה, כאילו זה עסק פרטי של מישהו להעברת העיר מאחד לשני. תל אביב-יפו צריכה ראש עיר חזקה, שבאה לעבוד, לא לכזה שבא לסגור ג'ובים מחשש להפסיד".

גם יובל צלנר, המתמודד לראשות העירייה, תקף בחריפות: "רון חולדאי מיצה את עצמו וראוי היה שיפנה את הכיסא לטובת מי שמסוגל לעמוד באתגרים החדשים והעצומים של תל אביב, של כל תל אביב וגם דרום העיר זה תל אביב", הוא טען – "רון, אתה מתכסה בעלה תאנה, הגיע הזמן לשינוי ולהנהגה רעננה ומלאת אנרגיה להוביל את תל אביב לאתגרי המחר ולא לדילמות של אתמול".

בתוך כך, במשאל טלפוני שהתקיים מטעם מטה הבחירות של צלנר, לפני ההודעה על הריצה המשותפת של חולדאי וזמירף עלה, כי לראשונה, ברביבאי עוקפת את חולדאי.

על פי המשאל, בו השתתפו 3,042 משיבים לאחר שנשלחה הודעה ל-220 אלף, אורנה ברביבאי קיבלה 36%, צלנר – 9% וציפי ברנד – 10%.