הערב (שלישי) יפגינו מחזיקי תיקי הרווחה ברשויות המקומיות ברחבי הארץ ויקיימו בעיר מודיעין עצרת מחאה למען העלאת שכר למטפלים ולמדריכים של אנשים עם מוגבלויות.

בעצרת ישאו דברים גם ראשי הארגונים הבולטים המפעילים את מסגרות הדיור והטיפול לאנשים עם מוגבלויות ברחבי הארץ. מוביל המחאה הוא עמיעד טאוב, המשנה לראש עיריית מודיעין ומחזיק תיק השירותים החברתיים בעיר, שאומר ל"מעריב": "שוב ושוב נדלקות הנורות האדומות של קריסת מערך הרווחה בישראל וזה כנראה לא מעניין אף אחד. לא יכול להיות שמשרד האוצר מעלה את שכר הסייעות בחינוך המיוחד אך מותיר את שכר מטפלי הרווחה על 30 שקל לשעה, מה שמרוקן את המסגרות הטיפוליות בהדרגה מכוח אדם. אף בר דעת לא ילך לעבוד בשכר מינימום בהחלפת חיתולים, הזנה בפגים או התמודדות עם בוגרים בתפקודים נמוכים כאשר הוא יכול לקבל 8,000 שקל כסייע בגן או בית ספר".

בסוף השבוע הקרוב, אם לא תירשם פריצת דרך, ישבתו לראשונה כ־6,000 המטפלים והמדריכים במסגרות הדיור והיום לילדים ואנשים עם מוגבלויות בכל רחבי הארץ - שיאו של מאבק ארוך שאנחנו מסקרים, אבל עד למועד כתיבת שורות אלה לא זימן משרד האוצר את נציגות 35 הארגונים מפעילי המסגרות, בראשם אקים, איל"ן ואלו"ט, לשיחת מו"מ, והם ניזונים משמועות בלבד מתוך דיונים סגורים באגף התקציבים שמהותם – ניסיונות מריחה, דחייה ומענים מעליבים לדרישת הארגונים. הדרישה פשוטה: תוספת קבועה של 270 מיליון שקל בשנה בבסיס תקציב המדינה כדי להשוות את שכר המטפלים לאנשים עם מוגבלויות לזה של סייעות החינוך המיוחד – 8,000 שקל שכר בסיס במקום שכר המינימום כיום, וגיוס מהיר של כ־3,000 מטפלים שברחו מהמערכת בגלל השכר העלוב, מה שמגביר את עומסי העבודה ופוגע במטופלים.

"27,500 אנשים עם מוגבלויות צפויים להישאר ללא מענה בספטמבר. ללא שירותי תעסוקה לכ־12 אלף בוגרים, ללא תפקוד מערך הדיור לכ־18 אלף אנשים, ללא הארכות יום טיפוליות לכ־7,500 ילדים ובני נוער עם מוגבלויות", מדגיש טאוב, "אבל זאת שביתה מוצדקת כי המצב הנוכחי מוביל בלאו הכי לקריסת מסגרות הרווחה ולהיעדר נכונות של עמותות להפעילן. זה מאבק של כולנו למען הכי חלשים בחברה הישראלית".