השבוע חברו אל בני הנוער לחלוקה לכ־3,000 משפחות נזקקות באזור ירושלים גם אמהות חברות "מאמאנט", ליגת האמהות לכדורשת המשלבת ספורט ופעילות חברתית למען הקהילה. תוך כדי המבצע המאומץ - המטרה היא להגיע לכמה שיותר משפחות קשות יום, קשישים החיים בגפם ובעיקר אנשים ומשפחות המתמודדים עם חוסר ביטחון תזונתי לקראת ערב החג - מנהלים בסח"י קמפיין לגיוס כספים שישרת את העמותה גם בשאר ימות השנה ולא רק בחגי תשרי. לכל סיוע ניתן למצוא פרטים בעמוד של סח"י ברשת החברתית פייסבוק.

ליאת כהן: הצעירה שמחזיקה משפחות של בני הגיל השלישי על כתפיה
לצד יחס מפלה: רק חמישית מהעובדים עם לקויות למידה ומוגבלויות מרוויחים שכר ממוצע

בארגון הצלת המזון הלאומי "לקט ישראל" חברו לקראת ראש השנה לרשת אופטיקה הלפרין במסגרת שיתוף פעולה באיסוף תרומות עבור ארוחות חג לנזקקים. במהלך חודש ספטמבר, לקוחות שירכשו באחד מ־125 סניפי הרשת, יישאלו במעמד התשלום אם הם מעוניינים לתרום 10 שקלים לארגון "לקט ישראל", עבור ארוחות חמות למשפחות נזקקות בתקופת החגים, וההערכה היא שאלפי תרומות יגיעו דרך היוזמה שיצאה לדרך.

רק השבוע פרסמנו דוח של ארגון לקט ישראל שלפיו היקף מכירות המזון בחודש תשרי נאמד בכ־8.7 מיליארד שקל כששווי המזון האבוד במהלכו נאמד ב־1.3 מיליארד שקל, שהם כ־250 אלפי טונות מזון. משמע שמשק בית ממוצע מוציא כ־3,400 שקל על מוצרי מזון בתקופה זו, כאשר מתוכם כ־530 שקל ילכו לפח בשל צריכה עודפת. הארגון אחראי לאיסוף עודפי מזון וחלוקתם באמצעות עמותות לטובת מאות אלפי נתמכים בכל הארץ, לצד קטיף עודפי תוצרת חקלאית ואיסוף ארוחות מבושלות, תוך בקרה על איכות המזון המוצל.

מנכ"לית אופטיקה הלפרין, חיה הלפרין, אומרת: "אני שמחה על שיתוף הפעולה המרגש ומאמינה שיחד עם לקוחותינו נביא לכך שהמוני משפחות יחגגו את החגים עם מקרר מלא". גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל, מוסיף: "אנחנו שמחים להמשיך ולשתף פעולה עם חברות וארגונים מובילים, במטרה להגדיל את הסיוע בהצלת מזון והעברתו לנזקקים מכל רחבי הארץ לאורך כל השנה, ובתקופת החגים שבה הצורך גובר בפרט".