עיריית ירושלים המליצה היום (ראשון) בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה על הקמת שכונה חדשה בדרום העיר, בסמוך לקיבוץ רמת רחל. השכונה, שתשתרע על פני שטח של כ-140 דונם ממוקמת על דרך חברון ההיסטורית ועל קו פרשת המים הארצי, בסמוך לצירי הרכבת הקלה. במסגרת התוכנית יוקם שטח למלונאות בהיקף של ג-58 אלף מ"ר שיכלול כ-1,300 חדרי מלון בבניינים רבי קומות.

הספרייה הלאומית החדשה תיפתח באוקטובר - כך היא נראית מבפנים
מלפני 2000 שנה: הממצא המדהים שהתגלה בחפירות בירושלים

בנוסף, התוכנית כוללת בניית מגדלי מגורים בני 16 עד 45 קומות, עם כ-3,500 יחידות דיור, שטחים ציבוריים פתוחים, מבנים ומוסדות ציבור וכן, שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-150 אלף מ"ר. התוכנית מציעה, כי 30% מיחידות הדיור (כאלף דירות) יהיו מיועדות להשכרה, בניסיון לתת מענה גם לשוק השכירות.

הדמיית שכונה חדשה בירושלים (צילום: יגאל לוי אדריכלים ומתכנני ערים)
הדמיית שכונה חדשה בירושלים (צילום: יגאל לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

במסגרת התכנון, מוצע לשמור על אתרים ארכיאולוגיים חשובים, בתיאום עם רשות העתיקות ולשלבם בשטחים הפתוחים המוצעים. בין האתרים המוצעים לשימור נמנים קבר הנזיר, מבנה כבשן הסיד ואמות המים הקדומות.

"מדובר בעוד בשורה משמעותית ומשמחת לתושבי ירושלים. התוכנית גם מרחיבה את היצע יחידות הדיור למשפחות בבירה", ציינו בעיריית ירושלים – "זוהי הדרך הנכונה לשגשוג ולפיתוח ירושלים, אשר מצויה בשנים האחרונות בתהליך מואץ והיסטורי של התחדשות. 

"קידום אלפי יחידות דיור, תעסוקה ומסחר ימנף את ירושלים ויסייע לזוגות צעירים ומשפחות להשתקע בה. כל זאת, לצד שימור אתרים היסטוריים חשובים בעיר הבירה".

מגישי התוכנית הינם חברת "פרויקט גבעת תלפיות החדשה" וכן חברת "דיאני הולינגס לימיטד", בשיתוף קבוצת תדהר. עורך התוכנית הינו משרד יגאל לוי – אדריכלים ומתכנני ערים.