במסגרת שיתוף פעולה בין משרד הרווחה לקדם, האיגוד לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל, יארחו בתי הדיור המוגן ברחבי הארץ מבוגרים בודדים לארוחת החג בראש השנה, אשר יופנו דרך מחלקות הרווחה ברשויות המקומיות.

מטרת הפרויקט היא לאפשר למבוגרים בודדים לחגוג את ראש השנה בסביבה חברתית עם אנשים בני גילם, וליהנות מארוחה חגיגית ומלאה בבתי הדיור המוגן.

שיתוף פעולה זה מתווסף ל"נופשונית" - פרויקט נוסף של משרד הרווחה, שבו מבוגרים בודדים מתארחים ולנים בתקופת החגים בבתי האבות.

יריב מן, סמנכ"ל משרד הרווחה וראש מנהל אזרחים ותיקים במשרד, אומר: "היוזמה של מפעילי הדיור המוגן בישראל תסייע בהפגת בדידות של אזרחים ותיקים, שיסבו לשולחן החג בבתי הדיור המוגן.

"מהלך זה משקף את המחויבות החברתית של בתי הדיור המוגן לקהילה ולכלל האזרחים הוותיקים. אנו מודים להם על היוזמה והלב הפתוח".

נחי כץ, מנכ"ל קדם, מוסיף: "אחד היתרונות הגדולים במגורים בבית דיור מוגן הוא היעדר תחושת הבדידות בגיל המבוגר, יחד עם פעילויות חברה ופנאי. מבוגרים רבים בישראל חיים בגפם וחווים תקופות ארוכות של בדידות, המתעצמות בתקופות החגים. איגוד קדם מודה למשרד הרווחה על שיתוף הפעולה, שבעזרתו נוכל להסב נחת ושמחה לזקנים רבים בראש השנה".