אירוע ייחודי וחד־פעמי התקיים היום (רביעי) במוזיאון פארק קרסו למדע בבאר שבע. במסגרת האירוע קהל המשתתפים הוזמן לייצר ולהדפיס במדפסות תלת־מימד חלקים מדגל ישראל המודפס הגדול בעולם ששבר שיא גינס עולמי בקטגוריית "הדפסת הדגל הגדול בעולם בתלת־מימד". הדגל, אשר הורכב מלמעלה מ־1,000 חלקים עד השעה שלוש בצהריים, אז הוצג בפני נציגי חברת שיאי גינס והוכרז כהישג עולמי.

קושניר ודוב'לה: שבעה אפרוחי יענים נקראו על שם כוכבי 'זהו זה'
"אנשים בכו, הרסו את היום הקדוש": ברחבי הארץ מגיבים לסערת התפילה בהפרדה

חלקי הדגל, הנראים כחלקי פזל, יודפסו במדפסות תלת־ממד במעבדת המוזיאון ויורכבו בהשתתפות הקהל הרחב המוזמן להדפיס ולקחת חלק במיזם המאתגר. בצהריים ייתלה הדגל (בגודל של 3.5 על 5 מטרים) לראווה. 

יום האירוע כולל סדנאות על אודות ניסויים מדעיים ששברו שיאי גינס, המצאות ישראליות פורצות דרך שהתפרסמו ברחבי עולם, כיצד לייצר תמונות באמצעות בינה מלאכותית (AI) ומגוון רחב של תערוכות אינטראקטיביות ופעילויות המותאמות לכל המשפחה. 

פרטים נוספים אפשר למצוא באתר פארק קרסו למדע או בטלפון 08-6252600. המשתתפים יוכלו גם להדפיס בביתם את החלק שאיתו ירכיבו את הדגל ולקבל כרטיס כניסה חינם למוזיאון. 

ד"ר נצח פרביאש, מנכ"ל פארק למדע, מספר: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה טכנולוגית אדירה וגאים מאוד לקיים אירוע שמדגיש את חשיבותה. הדפסה בתלת־ממד קשורה כמעט לכל תחום שניתן להעלות על הדעת, ולעתים אף לתחומים שקשה להאמין שהם אפשריים.

הדפסת תלת־ממד מובילה למהפכה ברפואה באמצעות הדפסות רקמות ואיברים, בתחום התעופה והחלל, באדריכלות, עיצוב ועוד. יזמים וחברות עוסקים כל העת בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות להדפסת חומרים מסוגים שונים, פלדה, פלסטיק, מזון ואפילו איברי גוף. אירוע הדפסת הדגל ושבירת שיא גינס הינם יריית הפתיחה של פארק קרסו למדע לקראת ביסוס המוזיאון כמרכז ידע אזורי בדרום ולקידום התחום ברחבי הפריפריה ובישראל בכלל. תודתי הרבה ומלוא הקרדיט נתונים ליזם גיא ויפליך ולחברת ג'י.וי הנדסה על חזון והגשמה של אירוע יוצא דופן כמו זה".

מאיר אבן שימול, מנהל תיכון עתיד באר-שבע: "מיזם דגל ישראל הגדול בעולם מתלת-מימד בליווי שיא גינס ארה"ב, נועד להציג את חשיבות הלכידות החברתית והאחווה בין כל חלקי העם, דווקא בימים טרופים אלו. נמשיך לעודד יצירתיות וחדשנות בקרב תלמידינו ולפעול למען חיזוק הזיקה למדינה ושייכותם לחברה הישראלית במגוון דרכים. כי אין לנו ארץ אחרת. אנו מברכים בתיכון על שיתוף הפעולה הפורה עם פארק קרסו למדע- הנפלא והמוביל בעשייתנו ובאנשיו".

"זאת אפשרות לחשוף את האנשים לעולם שלנו - המדע מחבר בין בני האדם. גדלנו עם ערכים שונים, חברה שונה, הורים שונים אבל המדע זה מה שמחבר בנינו. המדע מאחד. אני למדתי מתמטיקה ואתה למדת מתמטיקה, זה משותף לשנינו. אני ערבייה מוסלמית וגאה בדגל שלנו ובמדינה שלנו. היום הוכחנו ביחד שזה אפשרי לגשר על הפערים בינינו ולעשות משהו גדול ביחד. עולם המדע יכול לחבר בינינו ולא משנה מי אנחנו ומאיפה באנו, הדגל הוא של כולנו", אמרה איברהים ל"מעריב".

יוזם הפרויקט, גיא ויפליך מהנדס מכונות במקצועו סיפר: "ראיתי את השיא הקודם ואמרתי אני חייב לשבור את השיא הזה. זה אפשרי. באתי עם הרעיון המשוגע הזה לאשתי ומשם יצאנו לדרך. לא חלמתי לשבור את שיא גינס. פרסמתי פוסט בפייסבוק, האינבוקס התפוצץ, משם הגעתי לפארק קרסו. אני מאוד מתרגש מהיום הזה. קשה לתאר את הרגע המרגש הזה. אני רוצה להזכיר לכולנו כמה חשוב כוח של קבוצה דווקא בשנה קצת קשה לכולנו".

באירוע לקחו חלק תלמידות ותלמידים מתיכון עתיד בבאר שבע: "כשרק הצטרפתי לתיכון עתיד באר-שבע התלהבתי מהאפשרות להדפיס בתלת מימד, אבל בחיים לא דמיינתי שאדפיס את דגל ישראל ואעזור לשבור את שיא גינס. אני שמח שאנחנו כתלמידים יכולים להתנסות בלמידה שהיא קצת אחרת" אמר יבין אמרמנקו משכבה י"א בתיכון עתיד. חברתו לשכבה, אלה אברמנקו  הוסיפה ואמרה כי: "כתלמידה צעירה היו לי לא פעם קשיים בלימודים, אבל האפשרות ללמוד בצורה שהיא יצירתית עוזרת לי להשתפר ולהתפתח. זה משמח מאוד עבורי להיות חלק מיצירת הדגל המודפס הגדול בעולם".

"גם אנחנו כבני נוער רואים את הקרעים בחברה הישראלית ולכן זה היה חשוב שנהיה חלק מיוזמות שעוסקות בחיבור ואחווה. לראות את דגל ישראל גדול כל כך ולדעת שאנחנו חלק מזה זו גאווה עצומה" סיכם התלמיד אמיר סבג, משכבה י"ב.