העימותים בין מפגינים למתפללים בכיכר הבימה וכיכר דיזינגוף בתל אביב, טרם כניסת צום יום הכיפורים, הפתיעו רבים, בהם גם עולים חדשים שחזו בהם מקרוב. בעוד שחלק מהמפגינים התבטאו נגד הפרדה מגדרית, עדי ראייה סיפרו היום (רביעי) לג'רוזלם פוסט על חוויה אחרת שחוו במהלך ראשון בערב. לאחר שורת האירועים החריגים שהתרחשו ברחבי העיר, סיפרו יהודים שעלו לישראל כי מעולם לא חשבו שיחוו חוויה אנטישמית בישראל. 

"לא נוותר על התפילה": בן גביר לא מתכוון להתקפל - במשטרה יכנסו דיון מיוחד

שלמה ויזן, בן 39 מתל אביב, שלקח חלק בתפילה שהתקיימה בכיכר הבימה, סיפר לג'רוזלם פוסט כי הוא חש אחריות להגן על ספרי הקודש מפגיעה, ככל שקהל המפגינים הלך וגדל. 

"הרגשתי שהמטרה שלי היא להגן על זכותנו להתפלל", אמר ויזן שחש בנוסף מחויבות לעמדו לצדו של הרב שהוביל את התפילה. "לעמוד לצד הרב בזמן שהוא מותקף מילולית הרגיש לי יותר חשוב מהתפילה עצמה", הוא מוסיף. 

האירועים בכיכר דיזנגוף בערב כיפור, צילום: אבשלום ששוני

לדברי עדי ראייה, חלק מהמפגינים רכבו על אופניים בין המתפללים. ג', בן 27, סיפר: "זה היה מזעזע לראות את זה, ובמיוחד בתל אביב, כי בדרך כלל זה מאוד מקובל בעיר". 

גם חיילת בודדה לשעבר מארה"ב ביטאה תחושה של צמרמורת שעברה במורד עמוד השדרה שלה. "האירוע הזה גרם להרגיש שאנשים אומרים שיש רק דרך מקובלת אחת לחיות בתל אביב. שמעתי שני מפגינים שונים אומרים דבר נגד עולים, זה היה מאוד עצוב ולא צודק לשמוע את זה. אחד אמר: 'אני שירתי בלבנון, מה את עשית?' אחר הוסיף: 'אתם אפילו לא מדברים בשפה של המדינה, מה אתם עושים פה?'". 

"אבל היו שם אנשים כמוני ואחרים ששירתו בצבא כחיילים בודדים, ואנחנו כן מדברים עברית, והם כאילו מתעלמים מזה. זה אפילו לא רלוונטי למה שהם כביכול נלחמו עליו", הוסיפה החיילת המשוחררת.