ביוזמה משותפת של ארגוני ״תג מאיר״, ״עומדים ביחד״, ״הפורום לחיים משותפים״ ו״קומון גראונד״ - הגיעו כמאה פעילים יהודים, ערבים מוסלמים ונוצרים לביקור תנחומים בסוכת האבלים במועצה ״בסמת טבעון״ על חמשת בני אותה משפחה שנרצחו ביישוב בשבוע שעבר. בסמוך לבית המשפחה, הם קיימו תפילה למען קדושת החיים עם מנהיגי הדתות השונות בישראל. התפילה התקיימה בהפרדה בין נשים לגברים. 

הלם בבסמת טבעון לאחר מסע הירי: "אנשים צרחו ובכו, אנחנו במצב חירום"

כזכור, חמישה בני משפחת דלאיקה, שני אחים ווליד ואדם בני 14 ו-17, רביע בשנות ה-20 לחייו, זינב (אום עומר) בשנות ה-40 לחייה ובנה מוחמד חסן בן ה-25, נרצחו ברביעי האחרון בטבח ביישוב על רקע נקמה בין ארגוני פשיעה. 

הפעילים בסוכת האבלים במועצה ״בסמת טבעון״ (צילום :"עומדים ביחד")

האימאם של ״בסמת טבעון״ אמר היום בביקור כי ״כולנו קרובים. כולנו בני אדם. אולי מה שקרה כאן יוביל לקירוב לבבות בין כולנו".

הכומר של הכפר אעבלין מהיישוב הסמוך מסר: ״האלימות תגיע לכולם. פעם היה כבוד לבית, למבוגרים, לנשים ולילדים. אבד הכבוד לכולם, ונחצו כל הקווים האדומים. מתפללים שנעבור את התקופה הנוראית הזו". הרב שלמה דב רוזן הוסיף: "כאשר נשפך דם אי אפשר לעמוד מנגד. זו זעקה לאלוהים וזעקה לחברה. צריך לעצור את החיים ולבקש כפרה. כולם".

יו"ר תג מאיר גדי גבריהו הוסיף: "עזבנו את הסוכות והגענו להביע סולידריות עם אחינו הערבים. לא יכול להיות שנרצחים כל יום וכל שבוע עוד ועוד תושבים ערבים ואנחנו נעמוד מנגד. לא יכול להיות שנעמיד בראש המשרד שאמור לתת ביטחון לאומי לכולם - אדם ששונא ערבים.  אתם האחים שלנו ולא נשאיר אתכם לבד".

גדיר האני, חברת הנהגת תנועת ״עומדים ביחד״ המשיכה ואמרה כי ״התפילה המשותפת שלנו מוכיחה שהרצון לשלום בין העמים גדול יותר מכל פוליטיקה אחרת. כאשר הממשלה מפקירה את הערבים, כוחנו של האזרחים הוא לגבות ולהיות בסולידריות זה עם זה. מרגש לראות כל כך הרבה יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים ביחד, מגיעים לכאוב ולתמוך במשפחות הנרצחים".

בת כיתתו של אדם בן ה-17, אחד הנרצחים הוסיפה ואמרה: ״הוא היה אח ולא רק ידיד או חבר. איבדנו אח כל כך יקר, קשה לנו לעכל את המוות שלו. אנחנו צריכות וצריכים לעשות הכול כדי שלא יירצחו עוד צעירים, שלא יאבדו אמהות ואחיות או נשים את היקרים שלהם. זה התפקיד שלנו - ערבים ויהודים לשלב ידיים כדי לעצור את התופעה״.