כחודשיים לאחר העימותים סמוך לכפר בורקה שבשומרון, ביישוב הסמוך עוז ציון טוענים כי תושב היישוב הודח מצה"ל בהתערבות השב"כ, חרף בקשתו להאריך את שירותו הצבאי לשירות מלא. עוד נטען כי  קודם לכן כשביקשת לצאת עם נשק הביתה נענה בסירוב מוחלט מצד קצין בכיר באוגדת איו"ש.

הרג הפלסטיני בבורקה: חמישה תושבי המקום נעצרו בחשד למעורבות בעימותים
אלישע ירד הורחק מיהודה ושומרון - התושבים זועמים: "מסע נקמה"

תושבים בגבעת עוז ציון הגיבו בחריפות אל מול התנהלות צה"ל כלפי תושב הגבעה: "ההתנהלות המקוממת של רכזי המחלקה היהודית בשב"כ וקציני אוגדת איו"ש מראה לצערנו על אובדן ערכים מוחלט ועל יחס לתושבי הגבעות כאל אויבים לכל דבר ועניין. מה עבר בראש של הקצין שזלזל בצורה כזאת בחיי התושבים פה? אם הנשקים של צה"ל לא נועדו להגן בין השאר על אנשי הגבעות, אז על מי הם כן נועדו להגן? על הערבים בכפר הרצחני הסמוך? עצוב לראות שגם כשתושב נשוי ובעל ילדים מחליט להשאיר את משפחתו בבית ולצאת לשרת בצבא למען עמו וארצו, מזלזלים באוגדת איו"ש בחיי משפחתו ועושים כל שביכולתם כדי לסכל את צעדיו".

"במשך שנים מתדרכים בנואשות בשב"כ השכם והערב כי נערי הגבעות אינם אנשים ציונים וחלוצים שמסרבים להתגייס ולהגן על המדינה, והנה מגיעה הפרשה הזאת שחושפת את ערוותה של המערכת ומוכיחה מעבר לכל ספק כי מי שמונעת מנערי הגבעות להתגייס היא דווקא מערכת הביטחון עצמה", תקפו.