‏בעקבות ניסיונות הפיגועים בתקופה האחרונה בגלבוע: תושבי קיבוץ מירב ורבים אחרים שהגיעו במיוחד מרחבי הארץ - מקיימים צעדה שתוכננה מראש לאורך גדר ההפרדה, סמוך לכפר ג׳ילבון. בצעדה יש כ-1500 תושבים שהגיעו לתמוך בתושבי האזור. 

"זה יגמר בשריפת בתי כנסת": סערה בבאר שבע בעקבות מודעה שהופצה בעיר
אבו מאזן בנאום תוקפני: "עצמאותה של ישראל - שקר אחד גדול"
 
אירועי הירי לעבר התושבים, שחוזרים על עצמם בחודשים האחרונים, כבר גרמו לנזקים בכמה בתים בקיבוץ. אמש, היו דיווחים על ירי ביישוב ״גן נר״ שבגלבוע. בערב חג סוכות האחרון, נורו כדורים אל עבר תושב קיבוץ ״מירב״ צבי רדלר ואל ביתו שנפגע מהירי.  "תוך כדי הירי, אני קולט שהבית מחורר. הם יורים עוד ועוד כדור אחד אחר השני. שני תושבי הכפר ירו עליי ועל ביתי 40 שניות ללא הפסקה, לא היה פה כזה דבר. כבר חצי שנה יורים מדי פעם ואין תחושת ביטחון - אבל זו הפעם הראשונה שמנסים לפגוע ישירות בתושב הקיבוץ", סיפר רדלר. 

כזכור, בעבר נורתה אש גם לעבר רכב סיור צבאי. הירי הראשון היה ב-8 באפריל, ערב לפני ליל הסדר, ומאז ועד היום התרחשו 11 מקרים כאלה - שבמהלכם שלושה בתים מהקו הראשון ביישוב נפגעו. הדבר קורה בתדירות של כל כמה ימים או שבועות, מכיוון כפר ג'ילבון שנמצא צמוד לגדר ההפרדה של היישוב. על אף שנעצרו שני חשודים בירי, אותם אירועים ממשיכים, וב״מירב״ חוששים מפגיעות בתושבים. 

צעדת תמיכה בגלבוע (צילום: ירון תאנה)
צעדת תמיכה בגלבוע (צילום: ירון תאנה)

״הצעדה מתקיימת בצמידות לגדר ההפרדה של הכפר הפלסטיני ג׳ילבון. אנו צועדים ממלכישוע - הנקודה הגבוהה ביותר של הגלבוע, דרך הגבעה - ויורדים חזרה אל קיבוץ מירב במסלול של 4 ק״מ. היא מתקיימת כאמירה לחיזוק ההתיישבות בגלבוע, וחיזוק התושבים שגרים כאן באזור. המסר שלנו הוא שהיישובים שלנו הם חבל ארץ לגיטימי ביותר - ושאין שום סיבה לאיומים ולאירועי הירי שיש לעברנו מהכפרים הפלסטינים״, מתאר ניצן אבירן, תושב קיבוץ ״מירב״. 

צעדת תמיכה בגלבוע (צילום: ירון תאנה)
צעדת תמיכה בגלבוע (צילום: ירון תאנה)

״כל הניסיונות של השכנים הפלסטינים כאן לערער את הנוכחות שלנו לא לגיטימית ולא מוצלחת״, הוא מוסיף. ״אנו רוצים לחזק את התושבים שמתגוררים ביישובים ״מיטל״, ״מעלה גלבוע״ ו״מירב״ שנמצאים בצמידות לרשות הפלסטינית, וסופגים אירועי ירי לעיתים קרובות. אנחנו על הגלבוע, אנחנו נישאר כאן, ונמשיך לפתח אותו מכל הבחינות. מחזקת אותנו מאוד העובדה שהגיעו 1500 איש לכאן מכל הארץ - וממגוון הקשת הפוליטית, כדי לתמוך בעשייה שלנו ובתושבים שנמצאים תחת איום יומיומי. כמו כן, כוחות הצבא מאבטחים אותנו ושומרים שאף אחד לא ייפגע״.

חה״כ משה סולומון שהשתתף בצעדה מסר: "11 מקרה ירי בתקופה קצרה אלו לא חיים נורמלים. ואסור שזה יהפך לשיגרה. קיבוץ מירב נמצא במלחמה של ממש ותושביו נאלצים לקחת את החוק בידיים כדי להבטיח את ביטחון משפחותיהם. כואב לי שסיטואציה כזאת מתרחשת בתקופה שבה אני אחד מ-120 נציגי העם, השתתפתי היום בצעדה יחד עם התושבים הגיבורים, שמעתי את תחושותיהם והודעתי להם כי אעשה הכל בועדת החוץ והביטחון בכדי לפתור את הנושא. האחריות היא על עלינו, על צה"ל ועל שר הביטחון גלנט".