המלחמה פוגעת ביתר שאת בתושבי הדרום והצפון, שנאלצו להתפנות מבתיהם לבתי מלון ולנקודות אירוח. חלק מן המפונים הם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, הזקוקים למסגרת מותאמת שכעת אינה בנמצא בהכרח בנקודות הפינוי, דבר היוצר מצוקה עבורם - זאת לצד מצוקת הפינוי ותלאות המלחמה.

ברמת גן מתקשים להיפרד מסמ"ר רועי וולף ז"ל: "איבדנו בוגר יקר ואהוב"
הוריו של לביא לחיילים: "כשתחזרו מעזה תהיו כמוהו: אוהבים, רגישים ומחייכים"

לנוכח המצב המורכב והעדין, נרתמה רשת פרח לחינוך מיוחד לסייע לילדים ולמשפחותיהם, ומציעה להם להתארח במעונות הרשת הרחוקים מקו העימות, ולקבל את כל השירותים. אחד מהמעונות הללו הוא מעון פרח תל אביב הממוקם בשכנת המשתלה בעיר, שכבר קלט משפחות מדרום ומצפון, ומעניק להם את כל המעטפת הטיפולית 24/7: גננות, סייעות וצוות פרא־רפואי הכולל מרפאות בעיסוק וקלינאיות תקשורת.

המעון, שמיועד לפעוטות בגילי חצי שנה עד שלוש, כולל כיתות תקשורת לילדים על הרצף האוטיסטי, וכיתות שיקומיות לבעלי עיכוב התפתחותי־שיקומי. נוסף על הסיוע הטיפולי, בפרח מציעים להורים של הילדים שפונו גם חדרים שבהם הם יכולים לישון ולקבל ארוחות לאורך כל היום, כך שיוכלו להיות עם הילדים שלהם ברגעים המורכבים והקשים של הפינוי ועד החזרה המיוחלת לשגרה.

עדי אלדר, מנהל מעון פרח בת"א: "אנחנו נרתמים לסייע לתושבי הדרום והצפון, ורואים בזה ערך עליון. חשוב לנו לעזור ככל יכולתנו לכל ילד מיוחד שזקוק לנו, ודואגים לספק פתרונות מתאימים כדי שלילדים המפונים ולמשפחותיהם תינתן יציבות ושגרה מסוימת - ואולי אפילו תחושת הקלה מהמציאות המורכבת כל כך שבה אנו נמצאים".

רשת פרח פותחת את שעריה ומציעה לקלוט את ילדיכם באחד מעשרות המוסדות ברחבי הארץ: מעונות יום שיקומיים, בתי ספר לחינוך מיוחד, מועדוניות, נופשונים ודיור חוץ בתי זמני.