בעיר אופקים, ש-48 מתושביה נרצחו במתקפת הטרור הרצחנית של ארגון הטרור חמאס, קיימו היום (רביעי), חודש אחרי האסון, עצרת התייחדות וזכר הנרצחים יחד עם בני משפחותיהם.

היום ה-32 ללחימה | "צה"ל נלחם בלב ליבה של העיר עזה, בליבת הטרור"
לקיחת אחריות? אלוף פיקוד דרום: "ביום הטבח - לא עמדנו במשימתנו"

"החיים של כולנו השתנו ולעולם לא יחזרו להיות כפי שהיו. אסון כבד למשפחות, אסון כבד לקהילת אופקים, אסון כבד למדינת ישראל", אמר ראש העיר אופקים, איציק דנינו והוסיף: "מה שקרה לאחר מתקפת הרקטות הכה את כולנו בתדהמה. טנדרים עם מחבלים חמושים חדרו לעיר במטרה לבצע כאן רצח המוני. הם נכנסו לשכונת מישור הגפן ומשם חדרו לבתים וביצעו מעשי רצח אכזרי ביום שאמור היה להיות יום חג".

שירת התקווה בסיום טקס הזיכרון באופקים (צילום :ארנולד נטייב)

כמו כן, התייחס לגבורת התושבים: "לאורך שנים ניצב בכניסה לעיר שלט שאופקים היא עיר של אנשים, אחרי ה-7 באוקטובר אופקים היא עיר של גיבורים. גבורת האזרחים והשוטרים עצרו את הטבח. כראש העיר אני מתחייב שסיפור הגבורה של כל אחד ואחת יהדהד ויזכר לעד". 

גם בשדרות שרוב התושבים בה פונו לבתי המלון, עמדו דקת דומייה לזכר הנרצחים, שרו את ההמנון והעיפו בלונים צהובים לשמיים "בתפילה ותקווה לשחרור החטופים מעזה בריאים ושלמים". בנוסף, העירייה העלתה ברשתות החברתיות שלה אייקון מיוחד עם שמות תושבי העיר שנפלו ונרצחו במלחמה תחת הכותרת "שדרו תמיד איתי" וקראה לתושבים לשתף בתמונות ותגובות מהשבת השחורה.