ועדת הכלכלה התכנסה אתמול לדיון מיוחד בנושא הפרטת הדואר, כשבמהלך הדיון התגלתה הפוליטיקה במלוא היקפה. השר האחראי על רשות החברות דודי אמסלם תקף במהלך הדיון את מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים. "היא מתדרכת ומכפישה אותי", אמר והוסיף: "ללא השתתפות דפוס בארי בהליך ההפרטה לא תהיה הפרטה. צריך לסייע לדפוס בארי בכל דרך להשתתף במכרז ויש לנו חובה מוסרית לכך".

בצל הנזק והזוועות בקיבוץ: המפעל הגדול בבארי נפתח מחדש

לעמדתו הצטרף גם שר התקשורת שלמה קרעי. על רכישת הדואר מבקשות להתמודד עשר קבוצות משקיעים. בדפוס בארי, הקיבוץ שנפגע בצורה הקשה ביותר מהמלחמה ולפניה, ביקשו לדחות את ההליך ואמרו: "הכאוס שאנחנו נמצאים בו עכשיו לא מאפשר לנו להיות חלק מההליך. אנחנו מבקשים לדחות אותו בחצי שנה". ברשות החברות ובמשרד האוצר מתנגדים לדחייה, וטוענים כי זה יפגע בהליך כולו.

לדבריהם, כל עיכוב בהפרטה יאלץ את משרד האוצר להזרים כסף למשכורות העובדים, מאחר שהדואר שרוי במצוקת מזומנים. יש גם חשש שדחייה בהליך ההפרטה תגרום לבריחת המשקיעים הפוטנציאליים, לאור חוסר היציבות וחוסר הוודאות.

כאמור, הדיון גלש לעניינים פרטיים ולפוליטיקה קטנה. אמסלם הוסיף וטען נגד רוזנבוים: "היא פקידה, חושבת שאני קרטון והממשלה קרטון. הפקרות מוחלטת. אין לי מושג מי חותם על שעון הנוכחות שלה".

מנהלת רשות החברות אמרה בתגובה: "כבוד השר, אנא ממך, זו לא העת לפוליטיקה". גם היא תומכת בהשתתפות דפוס בארי במכרז והבהירה שצריך למצוא את המנגנונים המתאימים כדי להקל עליהם.

אלא שאמסלם עמד על שלו וטען שכלל לא היה צריך להפריט את מלוא המניות של הדואר. "מהרגע שהדואר יופרט, לא יהיה דואר בפריפריה. אני לא אהסס להביא את זה לוועדת השרים. אם תעצבנו אותי עוד יותר, אני אעצור את ההפרטה".

על פי נתונים שנחשפו במהלך הדיון, המלחמה חתכה 30% מהכנסות הדואר. "אנחנו יכולים לשרוד בחודשיים הקרובים ולא יותר. כל דחייה בהפרטה תשאיר אותנו ללא מזומנים", הזהיר המנכ"ל דוד לרון. במשרד האוצר אמרו כי בעקבות המלחמה אין תקציב נוסף למימון פעילות הדואר.

יו"ר רשות התחרות עו"ד מיכל כהן הבהירה בדיון כי ייתכן שתהיה מניעה לקיבוץ בארי להשתתף במכרז לאור הפגיעה האפשרית בתחרות, משום שדפוס בארי פועל גם בתחום ההפצה ומשלוח המכתבים באמצעות חברת בר הפצה. חברי הוועדה ביקשו ממנה לגבש בתוך 30 יום חוות דעת אם דפוס בארי יוכל להשתתף במכרז.