ב־11 בנובמבר התקבלה הידיעה על נפילתו של רס"ר (במיל') נתי הרוש, בן 34 מירושלים, לוחם בחטיבת הסיוע המנהלית 5084 בגבעתי, שנפל במהלך הלחימה בעזה. עם הידיעה על מותו, החליטו שניים מחבריו לקיים את החתונה שלהם לזכרו, ותוך כדי שירות המילואים במהלך המלחמה.

חתונה על הסט: הלוחם והכלה שהתחתנו עם פאנל ארץ נהדרת
מרגש: החתונה בוטלה בעקבות הלחימה - כך הפתיעו התושבים את החתן והכלה

ב־2019 הכיר נתי את אדם דין, שהפך לאחד מחבריו הטובים. לפני מספר חודשים, כאשר אדם (33) נישא בזום לבן זוגו אילן כהן (40), שימש נתי כעד של הזוג. השניים נישאו לפני כן בזום על מנת להעניק תוקף משפטי לזוגיות שלהם טרם אירוע החתונה, אשר תוכנן להיערך באולם אירועים בארץ.

רס''ר במיל' נתי הרוש שנפל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
רס''ר במיל' נתי הרוש שנפל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

עם פרוץ המלחמה גויסו נתי ואילן למילואים. נתי - לחזית כלוחם בחטיבת גבעתי, ואילן, קצין איתור נעדרים - גויס לסיוע באיתור מידע מודיעיני על חיילים שטרם נודע מה עלה בגורלם.

"המלחמה דחתה לנו את אירוע החתונה ולקחה את אחד מחבריי הטובים", מספר אדם. "כשהחברים של אילן במילואים שמעו את הסיפור, ועל החתונה שנדחתה בצער רב, הם החליטו לעזור לקיים את החתונה למרות ודווקא תוך כדי המלחמה. כשאילן הציע את הרעיון, מיד הסכמתי. אף אחד מאיתנו לא דמיין שככה תיראה החתונה שלנו".

השניים נישאו ביום רביעי האחרון במתחם הצימרים ווילו (Willow) בעין יהב, שתרם בהתרגשות רבה את המתחם למען האירוע, אשר הופק על ידי החבר'ה מהמילואים. כשהשמועה עשתה לה כנפיים, תושבים ועסקים נספים באילת נרתמו גם הם ושלחו כיבוד ושתייה לחתונה.

"בחודש אוקטובר נפל סרן שגיא גולן, שהיה אמור להינשא לבחיר לבו. כמוהו, רבים בקהילה הגאה נמצאים בימים אלה במילואים, וחלקם מסכנים את חייהם למען המדינה שלא מכירה בהם. אנחנו מקווים שלא נצטרך לאבד חיים נוספים עד שנזכה להכרה", הוסיפו בני הזוג הצעירים.

סרן שגיא גולן ז''ל ובן זוגו עומר (צילום: מתוך פייסבוק)
סרן שגיא גולן ז''ל ובן זוגו עומר (צילום: מתוך פייסבוק)