בתום הערכת מצב ובהמלצת אגף השיקום, החליטה ועדת התמיכות במשרד הביטחון על הכפלת התמיכות הכספיות לעמותות המסייעות לחיילים שעברו אירועי לחימה במהלך שירותם הצבאי ולא פנו לקבלת סיוע מאגף השיקום.

יישוב חדש בנגב על שמו של ראש המועצה שנרצח בטבח
מאוסטרליה לישראל: הרופא, בן לניצולי השואה, שהגיע להתנדב בהדסה

זאת, כדי לספק מענה מיידי למשרתי צה"ל, שהשתתפו בלחימה ושזקוקים לסיוע נפשי וליצירת חוסן, במטרה למנוע מצוקה נפשית או החמרה בעתיד.

העמותות הנתמכות, שהגישו בקשתן לתמיכה לשנת 2023 ושיזכו בהגדלת התקציב הן: נט״ל - נפגעי טראומה על רקע לאומי, בשביל המחר, המרכז הרפואי הרצוג, מרכז משאבים והמרכז הישראלי לכלבי שירות. אלוף (במיל') אייל זמיר, מנכ”ל משרד הביטחון, אישר את הגדלת התמיכה בחמשת הגופים, כך שתעמוד על 2 מיליון שקל.

במשרד הביטחון אמרו ל"מעריב" כי החלטת ועדת התמיכות במשרד הביטחון, בראשות הסמנכ"ל וראש אגף התכנון במשרד איתמר גרף, להכפיל את התמיכה בעמותות היא למטרות טיפול ומניעה עבור חיילים משוחררים, חיילים במערך המילואים ומי ששוחרר ממערך המילואים, שזקוק לתמיכה ושאינו נמצא בתהליך הכרה כנכה צה"ל באגף השיקום - באמצעות קבוצות או טיפול פרטני הניתן על ידי בעל מקצוע טיפולי מוכר (כמוגדר במבחן התמיכה).

במשרד הביטחון הסבירו עוד שהדבר נעשה "מתוך האחריות הרחבה שרואה המשרד במתן מענים על פני הרצף הטיפולי של תמיכה נפשית לצורך מניעת 'התקבעות' פוסט־טראומה".