דולב יהוד שנחטף ונמצא בשבי חמאס כבר 65 ימים, מתנדב באיחוד הצלה כחובש. על התנדבותו בארגון קיבל הצטיינות ימים אחדים לפני השבת השחורה. מעל 150 ממתנדבי הארגון וחבריו לסניף השתתפו אמש במפגן תמיכה מרגש יחד עם בני משפחתו של דולב. 

"להחזיר אותם הביתה": קהילת כפר עזה התכנסה להדלקת נר חנוכה
תקווה לאורות וניסים: החנוכייה הגדולה בעולם הוצבה בבי"ח שניידר שבפתח תקווה

בשבת השחורה דולב יהוד היה עם משפחתו בממ"ד בקיבוץ ניר עוז. כשראה שמדובר במתקפת טרור שכוללת חדירת מחבלים, הוא הבין שזקוקים לו כחובש, השאיר את בני משפחתו בממ"ד ויצא להעניק סיוע לפצועים. מאז, הוא נעדר. אחותו ארבל ובן זוגה אריאל, נחטפו אף הם. 

אמש, התגייסו חבריו של דולב המתנדבים באיחוד הצלה כדי להעלות מודעות ולדרוש את החזרתו. לאחר שנסעו בשיירה של אמבולנסים ואופנועים מגינות סחרוב ועד למטה הארצי של הארגון בכניסה לירושלים, הם ערכו הדלקת נרות בהשתתפות בני משפחתו של דולב.

המחווה של איחוד הצלה למען השבת דולב יהוד (צילום :איחוד הצלה)

חנה לביא, סבתם של דולב וארבל: ״לפני 65 ימים, דולב יצא להציל חיים ולא חזר. לא כך דמיינתי את חג החנוכה, לא כך דמיינתי את הרגע המרגש של הדלקת הנרות. אנחנו דורשים להחזיר אותם הביתה מייד. כל יום שעובר, חורץ את גורלם". 

דני שמואל, ראש סניף עוטף עזה של איחוד הצלה בו התנדב דולב: ״ממש לפני אותה שבת ארורה, הענקנו לדולב את פרס המתנדב המצטיין. הוא תמיד יצא להציל חיי אדם בשעות לא שעות, חשב על אחרים ורק אחר כך על עצמו וגם ב7.10, דולב יצא להציל חיים ועדיין לא חזר. באותה שבת ניסיתי לעלות מולו בקשר והוא לא ענה לי, אני בטוח שזה היה בגלל שהוא טיפל בפצועים באותם רגעים. דולב, אם אתה שומע אותי, שתדע שאנחנו מתגעגעים אליך ומחכים לך.״

אלי פולק, מנכ״ל איחוד הצלה: ״אני קורא מפה לארגון הצלב האדום, שמחשיב את עצמו כארגון שאכפת לו מהצלת חיים, ארגון רפואי עולמי, בנוסף לכך שדולב חטוף ומחובתכם לדאוג לשלומו ולשלום החטופים האחרים, דולב יהוד הוא איש רפואה, אתם צריכים לחבק אותו ולדאוג לשלומו, אתם צריכים לדאוג לבקר אותו ולהעניק לו את הטיפול הרפואי לו הוא זקוק, אתם מחויבים לסייע לכל חטופי משפחת איחוד הצלה, אם להם לא תדאגו אז למי כן. הגיע הזמן שתיקחו אחריות ותדאגו לזה. דולב תמיד עשה למען האחר, תמיד רצה לעזור גם למי שלא הכיר כלל. דולב טיפל במאות אנשים במהלך התנדבותו. כולנו מייחלים, מתפללים ומצפים, שדולב היקר ושאר החטופים יחזרו אלינו במהרה ונזכה להדליק איתם כבר בחג הזה את נרות החנוכה.״