בעקבות המצב הביטחוני חלה עלייה משמעותית במספר הפניות לסיוע נפשי לילדים ונוער במצבים שונים, מתריעים בשירותי בריאות כללית.

אזרחים ותיקים: עלייה של יותר מ־300% בפניות לסיוע נפשי
"זוועות שלא הכרנו": במערכת בריאות הנפש דואגים מהשלכות השבעה באוקטובר

לנוכח הפניות הרבה, הוחלט בשירותי בריאות כללית להגביר השירותים ביחידה להתערבות במשבר לילדים ונוער  של הכללית, בין היתר במחוז דן-פתח תקווה. ביחידה ניתן עד כה  שירות לילדים ובני נוער המתמודדים לראשונה עם משבר נפשי, אירועים טראומטיים או שינוי התנהגותי משמעותי, ברמת תפקוד בינונית ומעלה. 

כללית הודיעה, כי על הרחבת תחומי הטיפול בטווח הבעיות והמקרים בהם צוות היחידה מטפל ויתמקדו בנוסף בסוגי תחומים נפשיים נוספים: ילדים הסובלים מחרדות או פוביות ספציפיות, חרדה חברתית, אנקופרזיס ובעיות הרטבה, בעיות הקשורות בקשיי בסמכות הורית, טיפול בטיקים, בעיות הקשורות בוויסות רגשי, הימנעויות ממצבים שונים (חברתיים, מסגרות, חוגים), התכנסות ותסמיני דיכאון, התבודדות חברתית, הסתגרות רגשי.

בשירותי בריאות כללית הבהירו, כי טווח הגילאים שניתן להפנות הוא מגיל 3 עד 18.  

"היחידה קיימת מזה כשנה ועד כה טופלו ביחידה עשרות ילדים ובני נוער. ברובן המכריע של ההתערבויות לא נדרשה התערבות נוספת או הפנייה לגורם נוסף", ציינו עוד בכללית – "מדובר במענה ממוקד, של מספר מפגשים מוגבל, וניתן גם באופן מקוון (על פי שיקול דעת קליני) ומאפשר מתן מענה מהיר וממוקד". 

"הרחבת השירותים נותנת בכך גם מענה וסיוע לילדים שחווים קושי ראשוני בעקבות מצב הלחימה, שיוכלו לקבל מענה מהיר וממוקד יחסית", מסרו בנוסף - "כאשר מדובר במענה יעיל מאוד שמסייע בצורה אפקטיבית לאוכלוסייה רחבה שלא זקוקה לטיפול מתמשך, ומאפשר גם ייעול וקיצור התורים בבריאות הנפש".

בשירותי בריאות כללית הבהירו, כי ביחידה ניתנים טיפולים שוטפים ובנוסף, גם ניתן להסתייע בכך גם לילדים שחווים קושי ראשוני בעקבות הלחימה, או שחלה החמרה בהפרעה ממנה הם סובלים כתוצאה מהמצב.

"השירות נועד לתת מענה לשלל בעיות נפשיות ללא קשר למלחמה", אמרו בכללית.