משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, קרא היום (שלישי) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' לאשר באופן מיידי פיצויים לעסקים בקו העימות. במכתב ששלח ראש המועצה, תיאר כי המלחמה היומיומית בצפון נמשכת, והעסקים בגבול הצפון קורסים.

"אנחנו מחליטים; אל תאיים עליי": עימות חריף בקבינט בין בן גביר לרמטכ"ל
"שומרים אוכל לאח"כ, נרדמים עם כדורים": הטראומה של הילדים שחזרו מן השבי

"לא יעלה על הדעת כי תושבי הצפון יהיו בני ערובה של הוויכוחים בממשלת ישראל", כתב ראש המועצה במכתבו. "סמוטריץ' תתעורר, אנחנו בסוף דצמבר ואין פיצוי לעסקים בקו העימות".

כאמור, תושבי קו העימות מפונים כבר מעל לחודשיים מביתם, בעקבות הסכנה האורבת מארגון הטרור חיזבאללה - אך עדיין לא ניכר שיפור במצב הביטחוני בגזרה. המציאות הביטחונית באזור עוד מסוכנת עבור אזרחים, וכוללת ירי רקטי ובעיקר נ״ט על בסיס יום יומי. מעבר לכך, תושבים רבים בגבול הצפון מתפרנסים מאירוח של נופשים בצימרים או בבתי הארחה בבעלותם - וכעת כשהאזור מושבת, אין להם מקור הכנסה כלל. 

בני גנץ על איום חיזבאללה על הצפון. צילום: דוברות השר

יו"ר קו העימות דורש להביא עוד השבוע את התקנות לאישור ועדת הכספים עם היישובים שעליהם רשות המיסים והאוצר כבר קיבלו חוות דעת צה"לית ברורה, שמרקם החיים בהם לא תקין ולכן נדרשים לסיוע: 'כך דובר וכך הובטח'", אמר. ״אם חברי הכנסת מעוניינים לתקן את התקנות ולהכניס עוד ערים אז שיעשו זאת במקביל אבל - עסקי קו העימות חייבים לקבל פיצוי באופן מיידי״.