הודעת משרד הביטחון על פיטוריהם של 17 רבש"צים באזור עמק הירדן ובעמק המעיינות, והחלפתם בהגנה מדוללת יותר, שנחשפה לראשונה במעריב, עוררה זעם רב בקרב הרבש"צים. היום (חמישי) הודיע משרד הביטחון על אימוץ המלצות הועדה לפיהן הרבש״צים יועסקו כאזרחים עובדי צה״ל ותנאיהם ישודרגו.

לפי ההמלצה, במסגרת מעמדם כאזרחים עובדי צה"ל הרבש"צים יעברו הכשרות בצה"ל, יידרשו לעמוד במדדי כשירות מבצעית, יקבלו ציוד לחימה ומיגון אישי מלא ויעסקו 24/7 בהגנת הישוב. 

איתי הופמן, יו"ר איגוד הרבש"צים בהסתדרות הלאומית בתגובה להודעת על קליטת הרבש"צים כאזרחי עובדי צה"ל: "משרד הביטחון ממשיך לזרות חול בעיני הציבור ולהתקדם לעבר פירוק תפקיד הרבש״צ והפקרת ביטחון אזרחי קווי העימות מצפון, מזרח ודרום. ה-7 באוקטובר הוכיח שוב שהרבש"צים הם הקו הראשון אל מול כל איום  על מדינת ישראל - ולא ניתן שמחיר הדמים ששילמו הרבש"צים יהיה הפקר אל מול עוד ספין של משרד הביטחון שנועד להשתיק אותנו בזמן שמפרקים אותנו מבפנים וממשיכים לפעול לפיטורי רבש"צים שנמצאים על הגבול. לא התבצעה שום עבודת מטה אל מול הרבש"צים ובוודאי לא שיח עם הארגון היציג. נמשיך במאבק על ביטחון מדינת ישראל".

תגובת משרד הביטחון: הטענות שהועלו אינן נכונות, מוטעות ומטעות. בשום שלב לא הוחלט על פיטורי רבש"צים.