על רקע המשבר הקשה בענף החקלאות בעקבות המלחמה, החוק לסימון ארץ המקור על תוצרת חקלאית בתפזורת נכנס לתוקף. 

"בזמן שהחקלאים זועקים לסיוע, הפתרון נמצא ממש כאן"

בחודש יולי עבר בכנסת תיקון חוק הגנת הצרכן, במסגרתו ישראל מחייבת את העוסקים במכירה קמעונאית לסמן בשילוט בולט ובצמוד למחיר את ארץ המקור של התוצרת החקלאית הטרייה הנמכרת בתפזורת.

חובת הסימון חלה על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, בשר טרי (עופות ובקר) ודגים. בעוד כחודשיים גם הסימון על מקור התוצרת החקלאית גם בפטלפורמות המכירה המקוונות.

"אנחנו מובילים היפוך מגמה – מייבוא לייצור. משרד החקלאות קידם את החוק מתוך דאגה עמוקה לחקלאות המקומית, לצרכנים ולחקלאים הישראלים", ציין שר החקלאות אבי דיכטר והוסיף: "עכשיו יותר מתמיד, בזמן שבו החקלאות הישראלית נמצאת במשבר הגדול ביותר שידעה מאז קום המדינה, עולה חשיבותה שלחובת הסימון. החוק מבטא את השילוב הנדרש בין שקיפות מלאה לציבור הצרכנים לבין עידוד רכישת תוצרת מקומית. חובת סימון התוצרת החקלאית מהווה אמצעי משמעותי בחיזוק החקלאים והחקלאות הישראלית".

התאחדות חקלאי ישראל הגיבה בשביעות רצון על כניסת החוק לתוקף. "מדובר ביום חשוב לחקלאות המקומית ולצרכן הישראלי. סו סו יוכלו הצרכנים להבחין בין תוצרת ישראלית לבין תוצרת זרה ולהחליט במי הם מעדיפים לתמוך", ציין יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח – "אנו קוראים לרשתות השיווק ולנקודות המכירה ליישם את החוק באופן מלא עבור צרכנים, אך חשוב לא פחות, גם כתמיכה בחקלאות הישראלית, אשר נמצאת באחד מהמשברים הקשים שידעה אי פעם".