השבוע יצאה לדרך צעדה של מאות בני ובנות נוער מיישובי עוטף עזה, שאיבדו חברים רבים שנרצחו ונחטפו במהלך 7 באוקטובר, בקריאה להשבת החטופים. הצעדה יצאה ביום ראשון מכיכר החטופים בתל אביב, וצפויה להגיע מחר (חמישי) למשכן הכנסת בירושלים.

איילנד למשפחות החטופים: זה המהלך היחיד שימוטט את סינוואר
משפחתו של אלון שמריז ז"ל: "הממשלה הולכת להחזיר את כל החטופים בארונות"

עמותת עלם המלווה נוער בסיכון, לוקחת חלק בצעדה ומלווה את הצועדים עם ניידות הלילה של העמותה בחניוני הלילה שבהם יישנו בני הנוער, על מנת לספק מענה ראשוני לאירועי משבר בקרב בני הנוער, באם יקרו כאלה. בנוסף, עלם הקימה עבור בני הנוער מרחבים לשהייה בטוחה ולליווי רגשי ומשברי בחניוני הלילה לאורך המסלול.

גאיה ניר, מנהלת "מרחבי הנשימה" של עלם בשיתוף משרד הרווחה, מספרת: "עלם הצטרפה למתן המעטפת המקצועית בצעדת הנוער כדי לספק מענה רגשי לבני הנוער במידת הצורך במצבי משבר בלילות השבוע לאורך שבוע הצעדה. אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה עם תנועת הצופים, שיתוף פעולה שמייצר רצף חינוכי ורגשי בכל שעות היום והלילה".

צעדת בני הנוער של עוטף עזה (צילום: רפי דלויה)
צעדת בני הנוער של עוטף עזה (צילום: רפי דלויה)

את הצעדה יזמה הבוגרת של תנועת הצופים בכפר עזה לאות הזדהות עם כלל משפחות החטופים, ומתוך מטרה להמשיך ולהוביל את המודעות לנושא בסדר היום הציבורי בכלל וגם בקרב בני הנוער, בשיתוף המועצה האזורית שער הנגב. ב־7 באוקטובר, במהלך הטבח שהתרחש בבוקר שמחת תורה, נרצחו בכפר עזה 79 בני אדם, ועוד 18 נחטפו לרצועת עזה.

ארבעה מהם נותרו בשבי, שניים מהם נהרגו מאש צה"ל. בצופים מסבירים כי ההחלטה על הצעדה ב"שכב"ג שקד - נוער כפר־עזה" של תנועת הצופים, התקבלה כדי להעביר את המסר כי "קהילת כפר עזה לא תוכל להתקיים ללא החזרת חטופיה, דרישה לשחרור החטופים כולם והשבתם הביתה בריאים ושלמים".