מחר בערב צפוי להתקיים אירוע של ארגון השמאל הקיצוני "עומדים ביחד" בסינמטק בנצרת ובו יוקרן הסרט של מוחמד דרוויש 'תרשום, אני ערבי". כזכור דרוויש חיבר שיר ובו מופיעות השורות "אם אהיה לרעב, בשרו של הכובש יהיה לי למאכל". דרוויש הורשע בעברו מספר פעמים וישב בכלא על הסתה כנגד צה״ל ומדינת ישראל. 

אחרי שראינו כיצד הוא נראה היום: בידי צה"ל סרטון של מוחמד דף מ-6/10 | בן כספית
המהפכה החוקתית השניה: לקראת פסק הדין הדרמטי ביותר שידעה ישראל

בעקבות כך, ארגון זכויות האדם "בצלמו" פנה במכתב לשר התרבות מיקי זוהר בדרישה לבטל את המימון הממשלתי של האירוע. 

במכתב כתב מנכ״ל "בצלמו" כי 'ארגון 'עומדים ביחד' נשמע כמו ארגון שמקדם שלום ואהבה. לצערי זה ההפך הגמור. מדובר בארגון שמקדם שנאה והסתה נגד חיילי צהל ומדינת ישראל.

ראשי הארגון טוענים שצה"ל הרג והפציץ בית חולים בעזה ובו חמש מאות ילדים, עלילת דם שהוכחה כשקרית אבל הם ממשיכים בהפצתה ואין מקום לתת לו במה או לממן אירוע שלו שכן הוא ארגון קיצוני ביותר". 

התוכנייה של האירוע של ארגון השמאל הקיצוני ''עומדים ביחד'' (צילום: צילום מסך)
התוכנייה של האירוע של ארגון השמאל הקיצוני ''עומדים ביחד'' (צילום: צילום מסך)

שי גליק, מנכ״ל "בצלמו", מסר כי "הגיע הזמן להגיד די. די למימון מי שפוגע בנו ומשמיץ אותנו. החמאס ודומיו אמורים לממן אירוע זה, לא משרד התרבות".

ממארגני האירוע נמסר: "אנו דוחים בשאט נפש את הניסיון לבטל את אחד מאירועי פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם, מתוך מניעים פוליטיים קיצוניים. פסטיבל סולידריות מתקיים מאז 2011, נתמך כחוק על ידי משרד התרבות והספורט, המועצה הישראלית לקולנוע, עיריית תל אביב ועוד. ביסוד הפסטיבל עומדים ערכים של שלום, דו-קיום וצדק חברתי".

"בערב הבכורה הוקרן סרט קצר של הבמאי יהב וינר, שנרצח בכפר עזה, ואלמנתו של יהב, שי-לי, נשאה דברים. מתוך דבקות בערכי הפסטיבל ייערכו שתי הקרנות בנצרת בשותפות עם הארגון היהודי-ערבי 'עומדים ביחד'. הסרט שיוקרן, בבימוי אבתיסאם מראעננה-מנוחין, הופק בשנת 2014 על ידי ערוץ יס ובהשקעת הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה, הנתמכת בידי משרד התרבות. הסרט הוקרן בפסטיבל דוקאביב ושם זכה בפרס הקהל, ובפסטיבלים יהודיים ברחבי העולם. מאחורי הניסיון למנוע את הקרנתו אין דבר פרט לאג׳נדה פוליטית קיצונית ומסכסכת. דווקא בימים אלו, לא ניבהל מאיומים ונמשיך לפעול למען השלום והדו-קיום".