מלחמת חרבות ברזל: רס"מ במיל' עקיבא יסינסקי, שנפל ביום שני בקרב במרכז רצועת עזה, הובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין קריית שאול. יסינסקי עלה מאוקראינה בשנת 2002 ובהמשך החליט להתגייר. השרים בני גנץ ואופיר אקוניס הניחו זר בשם ממשלת ישראל, וגם ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הגיע ללוות את יסינסקי בדרכו האחרונה.

נשק מתחת למיטת ילדים ופיר ליד גן משחקים: בירת הטרור בח'אן יונס ממשיכה להיחשף
בארה"ב מודאגים: "הסכנה שישראל תפתח במתקפה על חיזבאללה לא נעלמה"

אולגה, בת זוגו של יסינסקי, ספדה לו: "הלב שלי נשבר וחלק ממנו הולך איתך עקיבא, מאחורינו עשר שנים יפות, מלאות באהבה, אושר והבנה הדדית. הוא היה אדם טוב לב, אם הייתי צריכה לקום מוקדם בבוקר לעבודה, הוא קם ביחד איתי לשתות קפה ביחד, להכין לי את התיק, דאג לי להכל.

"תמיד הוא שם פתקים קטנים עם לב או חיוך, שיהיה לי נעים אם אחזור הביתה לפניו. לפני כמה ימים קיבלתי פתק כזה בדואר שהוא שלח וגם היה כתוב: ביחד ננצח", הוסיפה. "בשבעה באוקטובר יצא למילואים לפני שיצאה השבת, כי זה פיקוח נפש. בשבועות האחרונים הוא נשמע עייף אבל לא נתן לי לדאוג".

רס''ם (במיל') עקיבא יסינסקי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ם (במיל') עקיבא יסינסקי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

סא"ל משה אשכנזי נשא דברים בשם צה"ל ואמר: "מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה, נשארת עם המוטיבציה להיות הלוחם הכי טוב. היית הכי טוב בכל דבר, גם בדברים טכניים. אהבת את המדינה הנפש. נלחמת עם חבריך בנחישות למען המדינה. ימים קשים ומורכבים לפנינו, ועלינו להמשיך להיות מאוחדים. נמשיך ללחום באויב עד להכחדתו".

אחייניתו של יסינסקי, קטיה, ספדה: "היית לי יותר מדוד, היית לי אח, הגאווה הכי גדולה שלי. כשהייתי בת ארבע ואתה בן 14 החלטת לעלות לארץ ולא ידעתי מה לעשות בלעדיך. עליתי אחרי כמה חודשים.

לוויתו של רס''מ במיל' עקיבא יסינסקי  (צילום: אבשלום ששוני)
לוויתו של רס''מ במיל' עקיבא יסינסקי (צילום: אבשלום ששוני)

"בזמן הלימודים התקרבת לדת, כל הזיקה שלי ליהדות הוא בזכותך. רק בחודש שעבר קיבלת את התעודה שסיימת תואר (מהנדס מכונות). אתה הגאווה שלנו, לא יודעת מה נעשה בלעדיך".