עמותת ער"ן, המעניקה עזרה ראשונה נפשית, מדווחת היום (שני) כי מאז תחילת המלחמה התקבלו במוקדי הסיוע של העמותה מעל ל־100 אלף פניות מילדים, מאזרחים ומחיילים מכל רחבי המדינה. כ־3,000 מהן התקבלו במהלך אירועי התופת בשבת השחורה של 7 באוקטובר.

שירותי הבריאות מתריעים: עלייה משמעותית במספר הפניות לסיוע נפשי לילדים ונוער
מכה לאומית: שיא של פניות למוקדי הסיוע הנפשי | מדינה בטראומה: הנתונים נחשפים

עמותת ער''ן (צילום: ער''ן)
עמותת ער''ן (צילום: ער''ן)

אלפי פניות התקבלו מעולים חדשים בקו הסיוע המשותף של משרד העלייה והקליטה עם ער"ן. מאות רבות ממתנדבות וממתנדבי העמותה התגייסו בכדי לתגבר את הקווים של ער"ן, שמציינים כי מפלס החרדה והכאב הנפשי החריגים של אזרחי ישראל, מקבלים ביטוי בשיחות המצוקה שהתקבלו לאורך כל שלושת החודשים האחרונים.

שוקי אורן, יו"ר עמותת ער"ן, אומר: "ישראל מתמודדת עם אחד המשברים הקשים בתולדותיה. זה שלושה חודשים, עשרות אלפי אנשים ומשפחות נמצאים בטרגדיה אישית וכל המדינה נמצאת בטראומה לאומית. הפניות לער"ן הן ההוכחה לכך שנדרשת תשתית לאומית לעזרה ראשונה נפשית, שאותה ער"ן מספקת לכלל אזרחי ישראל. משבר בריאות הנפש יישאר איתנו לעוד תקופה ארוכה, ונדרש ביטחון תקציבי מצד הממשלה לחיזוק התשתית הלאומית הקריטית הזאת".

מנכ"ל ער"ן, דוד קורן, מוסיף: "חשוב להבין שהמספר האדיר של הפניות, הינו עדות לצורך בסיוע. מדובר בפניות קשות, ממש קורעות לב, שהתקבלו מתחילת האירועים והאסון הכבד שפקד את מדינת ישראל. צוות העמותה והמתנדבים היקרים שלנו עושים ימים ולילות בכדי לענות לכל מי שזקוק לסיוע ועזרה ראשונה לנפש הפצועה והכואבת. חשוב לנו לתת את השירות הזה לכל אזרח בישראל, ולכל מי שחווה רגעים קשים במהלך תקופה זאת. אנחנו כאן במגוון רחב של שפות לכל האוכלוסייה ובכל עת".

הסיוע של ער"ן פעיל 24/7 באנונימיות וזמין לכל אדם, בכל גיל ובכל סוג של מצוקה רגשית או נפשית.