עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל הוקם במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט צוות שהוביל וריכז יוזמות התנדבות של סטודנטים וחברי סגל אקדמי ומנהלי, אשר סייעו לחיילים, לחקלאים ולמפונים במרכזים השונים.

עלות זיהום האוויר בכבישים עומד על מיליארדים, אין מספיק עמדות טעינה לחשמליות | דוח המבקר
מההתנדבות בעוקץ למשמר הכנסת: המסלול הלא ייאמן של רס"ל אברהם חיים פרידמן

חברי הסגל סייעו בהקמת מרכזי למידה לילדי מפונים, שאותם לימדו סטודנטים להוראה, חברי סגל ומתנדבים. חברי הסגל והסטודנטים העבירו שיעורים בקריאה ובכתיבה ולימדו מתמטיקה, אנגלית, חינוך גופני, מוזיקה ועוד.

נוסף על כך התקיימו סדנאות חשיבה חישובית ובינה מלאכותית, פעילות שבמסגרתה הילדים מביעים את הסיפור שלהם באמצעות תמונות שצילמו וכן מעבדה ניידת של החוג לביולוגיה, שבמסגרתה בוצעו ניסויים במדעים. קמפוס לוינסקי גם פתח את שעריו ל־800 תלמידים מארבעה בתי ספר, אשר עברו ללמוד בקמפוס הממוגן למשך תקופה של חמישה שבועות.

במכללה הקימו גם סדנאות לגיל השלישי במרכזי מפונים, כשסטודנטים להוראת החינוך הגופני ממגמת הגיל השלישי העבירו פעילויות לאזרחים ותיקים, סיוע רגשי באמצעות תרפיה בתנועה, מוזיקה, אומנות ועוד לצד קו סיוע טלפוני בגישת CBT אשר הופעל על ידי עשרות בוגרי התוכנית בטיפול קוגניטיבי־התנהגותי של המכללה, בסיוע חברת אמסלם טורס.

בלוינסקי־וינגייט ממשיכים כל העת באיסוף מוצרים והכנת חבילות למפונים ולחיילים וכן בגיוס כספים, למשל לשיקום מטבח החמ"ל בכיסופים שנהרס במתקפת הטרור.

במסגרת היוזמה גויסו כספים לרכישת מוצרי חשמל, מצרכי מזון ומוצרי היגיינה לחיילות בחמ"ל, והתרומה אפשרה לחיילות להכין ארוחות אחרי תקופה ארוכה שבמהלכה הדבר לא התאפשר בשל ההרס הרב במקום. במסגרת שיתוף פעולה עם "צו שמונה לחקלאות", חברי הסגל האקדמי והמנהלי של המכללה השתתפו השבוע גם בקטיף פומליות בקיבוץ גליל ים, בקטיף מלפפונים במושב צרופה בחוף הכרמל ובקטיף של חסות בעמק האלה.