עם תחילת מלחמת חרבות ברזל נרשמה עלייה גדולה במספר המתנדבים והמטיילים היהודים מצפון אמריקה, שהגיעו לארץ במטרה לחזק את הרוח הלאומית ולעזור למדינה ככל הניתן.

כמה לוחמים נשארו לחמאס? התמונה המלאה ברצועת עזה
"זה הסכם כניעה": צבי יחזקאלי מסביר למה חמאס ניצח | צפו

אחד המיזמים הגדולים הוא של ארגון OU ישראל, שמשתייך לארגון OU העולמי, המאגד תחתיו כאלף קהילות יהודיות בצפון אמריקה. מתחילת המלחמה מוציא הארגון מדי שבוע אוטובוס עם כ־50 מתנדבים מהארץ ומחו"ל שעוזרים במיזמים שונים בעורף הישראלי.

לאותם מאות תיירים־מתנדבים הצטרפו גם עולים חדשים וותיקים דוברי אנגלית, החל מנוער ועד הגיל השלישי, שהתרגשו מההשראה שמגיעה מיהדות צפון אמריקה והרגישו צורך להצטרף.

המתנדבים מגיעים לקיבוצים ולמושבים לעבודה בחקלאות כדי להחליף את הידיים העובדות שעדיין חסרות במשקים החקלאיים כתוצאה מהעזיבה ההמונית של פועלים מתאילנד, מהפיליפינים וממדינות נוספות במזרח הרחוק.

סגן אלוף סער, מפקד גדוד דוכיפת (צילום :דובר צה"ל)

בנוסף, הם מתנדבים בעשרות בתי מלון בירושלים ומעבירים פעילויות חווייתיות לאלפי האזרחים שפונו מיישובי הדרום והצפון ועם מאות בני נוער בסיכון.

"אנחנו כל כך מודים ל־OU על ההזדמנות להגיע לישראל בימים האלה ולהרגיש חלק ממערך הסיוע", אומרת המתנדבת עדינה מוהגלי מניו ג'רזי, שהגיעה ביחד עם בנה להתנדב בקטיף פירות הדר במשקים באזור הוד השרון, "זו זכות מדהימה וחשובה לעזור לישראלים בכל דרך שאנחנו יכולים".

פרי גרפינקל, תושבת ירושלים שעלתה לפני שנתיים לארץ, התנדבה לקטיף פירות הדר עם נכדתה ומספרת: "אנחנו מאוד שמחים וגאים לעזור במאמץ. החקלאים באמת צריכים את העזרה ואני מרגישה זכות לעזור להם".

מנהל התוכנית לדוברי אנגלית של OU ישראל, הרב סם שור, אומר: "מרגש מאוד לראות את הרוח של האחדות והרצון של היהודים ברחבי העולם לסייע ולתמוך בישראל בכל דרך אפשרית בתקופה הקשה הזו.

יש יהודים רבים מהעולם וכן עולים חדשים וותיקים מהקהילה, דוברי אנגלית, שמגיעים לארץ ומתקשים למצוא מקום התנדבות בשל מכשולי השפה והמנטליות, ואנחנו שמחים להעניק להם פלטפורמה ראויה ולשלב אותם עם מתנדבים מקומיים להרגשת שייכות".

מנכ"ל OU ישראל, הרב אבי ברמן, מוסיף: "למרות הקושי, מתחילת המלחמה קהילות בתפוצות פונות אלינו כל יום בבקשה לקחת חלק. הם רוצים לעזור לצעירים שפונו מבתיהם, לחקלאים ולחיילים בכל דרך שצריך. האחדות מדהימה ומתפללים שנמשיך לראות את הביחד הזה לתמיד".