ללא התייעצות עם עיריית נס ציונה, אישרה השבוע ועדת השרים בראשות שר הפנים משה ארבל קידום בתהליך מהיר של מתחם המייסדים ומתחם חרודי בעיר. 

לזה השוטרים לא ציפו: למה בן גביר הגיע לתחנת המשטרה מחופש?
מחדשים את ישראל באחריות: כ-400 אלף נטיעות ייערכו השנה בט"ו בשבט

ראש העיר נס ציונה שמואל בוקסר: "מדובר בהחלטה קלוקלת בעל משמעויות ארוכות טווח לעתיד נס ציונה. אנחנו, יחד עם התושבים, נתנגד בכל האמצעים העומדים לרשותינו לבניית המתחמים שאינם תואמים את צביון העיר ואופייה. לא נאפשר בניה צפופה הכוללת 7,000 יחידות דיור במתחם המייסדים בצפון-מזרח העיר ובניה במתחם חרודי, שהוא פרדס פתוח וחלק בלתי נפרד מהחגורה הירוקה העוטפת את נס ציונה".

כבר בינואר 2022 הגישה עיריית נס ציונה התנגדות להכרזה על מתחם המייסדים כמתחם מועדף לדיור, תוך שהיא מתנגדת לבניה של אלפי יחידות דיור במסגרת תוכנית שאין לה גיבוי בתוכנית מתאר ובניגוד  לסדרי העדיפות העירוניים כאשר התוכנית אינה כוללת פיתוח תשתיות ארציות נדרשות כגון תשתיות ביוב ומים שיכולים לענות על דרישות בסיסיות של צרכי השכונה הגדולה המתוכננת.  בהתנגדותה הדגישה עיריית נס ציונה כי נפח יחידות הדיור המתוכנן אינו תואם את צביון העיר, וכי לא ניתן לקדמו ללא תוכנית מתאר כוללת לעיר. 

מתחם חרודי, ממוקם בחלקה הצפון-מערבי של העיר. בשנת 2022 בחנה העירייה קידום תוכנית פיתוח מבוקרת ומצומצמת של המתחם שיעשה ביוזמתה. בשל התנגדות נחרצת של התושבים לבניה במקום המוגדר כיום כשטח חקלאי, ולאחר מפגש שיתוף ציבור רחב אשר התקיים בינואר 2023, בהשתתפות תושבי השכונות הסמוכות למתחם- הודיע ראש העיר שמואל בוקסר כי הוא מתנגד לכל בניה במקום. בהמשך לזאת, הגישה עיריית נס ציונה, כבר בחודש פברואר 2023 התנגדות "להכרזה על מתחם חרודי כמתחם מועדף לדיור" ונימקה כי הקרקע הינה שטח חקלאי ומהווה מסדרון אקולוגי חשוב ופעיל אשר מאפשר תנועה רציפה של בעלי חיים ומהווה בית גידול של צמחי בר, עוד פירטה העירייה את החשיבות בשימור האזור כאזור פתוח המהווה חיבור בין שמורת הטבע בדרום ראשון לציון לצפון מערב נס ציונה.  

עוד הוסיף ראש העיר שמואל בוקסר: "לא ניתן לבנות במתחם חרודי, שצריך להישאר שטח פתוח התואם את צביונה ואופייה המוקפד של העיר. זו איכות החיים של כולנו, שאנחנו מחויבים לשמר. פיתוח מתחם המייסדים חייב להתבצע כך שהוא תואם את אופי הבניה בעיר. לא ניתן לבנות בנס ציונה צפוף וגבוה. נאבק בכל הכלים העומדים לרשותינו בכדי לשמור על אופייה הייחודי של העיר כפי שנשמר במהלך 140 השנה האחרונות".

החלטת הממשלה השבוע, להכריז על מתחם חרודי ומתחם המייסדים כמתחמים מועדפים לדיור, הינה חלק מהחלטה ממשלתית רחבה לקידום 24,000 יחידות דיור בערים שונות בארץ מלבד לנס ציונה גם מקודמים גם המתחמים בערים כרמיאל, קריית ים, אשקלון, לוד וגדרה.