במרכז העירוני לחירשים ולכבדי שמיעה בירושלים, בית זוסמן, פועל בימים אלה מיזם מיוחד שבמסגרתו מתקיימת פעילות המנגישה לחירשים חדשות מעודכנות באמצעות מרצה דובר שפת הסימנים. המשתתפים מגיעים בקביעות למפגשים שבועיים, צופים בחדשות ולאחריהן מנהלים שיח פתוח הנותן במה לתחושות, רגשות ומחשבות, ומאפשר שיתוף והחלפת דעות.

לראשונה: סיור במיצג נובה 06:29 לאנשים חירשים וכבדי שמיעה
הצלחה היסטורית: לראשונה, זכתה חברה ישראלית בפרס התרפיות המתקדמות בעולם

מפונים חירשים השוהים במלונות בבירה ביקשו לאחרונה לקחת חלק בשלל הפעילויות החברתיות שאותן מציע המרכז העירוני, המופעל באמצעות אגף הרווחה של עיריית ירושלים. מדובר באנשים שנאלצו להתפנות מבתיהם, שגרת יומם הופרה ותקופה ממושכת הם לא יצאו מפתח חדרם במלון. הם מרגישים מנותקים והצורך במידע ובמפגשים חברתיים הלך והתעצם עבורם.

בעקבות בקשתם, העובדים הסוציאליים במלונות פעלו על מנת לחברם למרכז העירוני לחירשים וכבדי שמיעה, ושם זכו לקבל מענה הולם לבדידות ולתחושת הניתוק הקשה. חלקם נקלטו בבית זוסמן ונהנים כיום ממערך גדוש של פעילויות שוטפות שאותן מציע המועדון החברתי: התעמלות, מגוון חוגים ועוד. "ניכר כי היציאה מהמלון והמפגש עם חירשים כמותם שינו עבורם את החיים בתקופה זו", אומרים בצוות המקום. עוד סיפרו כי "המשתתפים מציינים שמרגישים הרבה יותר טוב, ומספרים שאחרי תקופת שהייה לחוצה במלון הם החלו לצאת בקביעות, להכיר חברים חדשים ולחלוק את מה שמרגישים".

אחד המשתתפים, ג', תושב שדרות השוהה באחד ממלונות העיר, סיפר כי "הצוות המדהים של המרכז קלט אותנו במאור פנים. הוא עוטף אותנו בחום ובאהבה ומשקיע מאמץ ניכר כדי להעניק לנו תחושת שייכות. בשעות הקשות של חיינו, מצאנו פה בית".

בעיריית ירושלים מוסיפים: "השירותים העירוניים לאוכלוסיות המיוחדות פותחים את שעריהם בפני המפונים השוהים במלונות, מתאימים את מתכונתם לצורכיהם ולאתגרי התקופה ופועלים לצמצום תחושת הבדידות והניתוק באמצעות יצירת עניין, הכנסת שמחת חיים ומילוי הזמן בתוכן ובמשמעות. ננצח גם בזכות הערבות ההדדית, החיבוק והרוח הירושלמית".