תבל ארגנטל היא גיבורה בת 17 שמתגוררת ביקנעם. בגיל שנתיים ועשרה חודשים התגלה במוחה גידול סרטני, ולאחר לבטים הוחלט על ניתוח להסרתו. כתוצאה מהניתוח היא נזקקה לתקופת שיקום ארוכה, שנמשכת עד היום.

"מדובר בחלאה": בן כספית במתקפה חזיתית על יאיר נתניהו
שלושה נעצרו בחשד לניסיון חדירה ליישוב בדרום: אחד מהם נוטרל ומת

"חצי שנה הייתי מאושפזת בבית לוינשטיין", מספרת תבל. "במקביל התחלתי טיפולי כימותרפיה ברמב"ם. כתוצאה מהניתוח שעברתי, נפגע צד ימין של הגוף - ביד, ברגל ובראייה - ולאורך השנים עברתי ניתוחים נוספים ברגל".

גם לאחר 14 שנה הגידול עדיין נמצא בגופה ומסרב לעזוב. לפני כארבע שנים מת אביה מדום לב, מה שהוסיף לקושי ולכאב. אך למרות הכל, תבל שומרת על החיוך ועל האופטימיות: "בעקבות הטיפולים, הניתוחים והשיקום, אני לא נמצאת באף מסגרת לימודים, אבל בעמותת להושיט יד, שמסייעת לילדים ובני נוער חולי סרטן, מצאתי מקום", היא אומרת.

בזכות העמותה, תבל משתתפת בימי כיף וטיולים בארץ ובחו"ל. לאחרונה היא אף זכתה להגשים חלום ולעשות סקי, על אף מצבה הרפואי, כחלק מחופשת סקי חלומית של העמותה. בקבוצה שנסעה איתה לאלפים הצרפתיים היו צעירים וצעירות, מתנדבים וצוות רפואי. יחד הם נהנו מגלישה בשלג, רכיבה במזחלות ובאופנועי שלג, החלקה על הקרח ושלל פעילויות.

אמה של תבל, אורלי ארגנטל, מספרת: "מה שמחזיק את תבל אלה הטיולים שהיא יוצאת אליהם. היא מרגישה שם מלכה. כאילו יש לה שני עולמות - העולם האמיתי, שבו היא צריכה להילחם על מעמדה ולהיות מקובלת, והעולם הזה של הטיולים, שבו היא מרגישה שווה בין שווים ואהובה".