נציגי לובי 1701 נפגשו היום (שלישי) עם שר האוצר ח"כ בצלאל סמוטריץ' ובכירי משרד האוצר, זאת במסגרת ביקורו בצפון ומפגש עם ראשי רשויות. במהלך הפגישה הוצג לובי 1701, שהינו יוזמה אזרחית של כלל תושבי הצפון הפועלת ליישום עקרון שטח מפורז מגבול ישראל-לבנון ועד נהר הליטני כתנאי בסיסי להחזרת הביטחון לאזור וחזרת התושבים לבתיהם.

מתי הוא אבד? שולחנו של רה"מ לשעבר לוי אשכול נמצא בעזה | צפו
זעם בצפון על ההצעה לחיזבאללה: "הם צריכים לפחד ולהבין ש׳בעל הבית השתגע׳"

נציגי לובי 1701 הדגישו בפני שר האוצר את החשיבות ביצירת אופק כלכלי אזורי ומנועי צמיחה, לצד סיוע כלכלי מיידי לעשרות אלפי המפונים והלא מפונים – כל זה כחלק מחיזוק החוסן האזרחי. 

נושא מרכזי שעלה בפגישה הינו הוא הצורך הקריטי בהנעת תהליכים מחוללי שינוי שייתנו קריאת כיוון לצפון, בין היתר, אישור ותחילת ביצוע הקמת אוניברסיטת קריית שמונה ותחילת בינוי מסילת הרכבת בתוואי כרמיאל-קריית שמונה. "התושבים מצפים לראות מצד המדינה הבנה של ציפיות האזרחים ברמה הביטחונית ושיוצגו פעולות מכוונת צפונה בכל הקשור למשאבים ותשתיות ראויות שיצדיקו ויחזקו את המשך ההתיישבות בגבול הצפוני".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "המצב הנוכחי לא יכול להימשך והוא לא ימשך. מדינת ישראל מחויבת לביטחון של אזרחי הצפון ומי שפונה מביתו יחזור למצב שונה מזה שהיה כשיצא. מדינת ישראל מחויבת גם לכלכלת תושבי הצפון ובמשרד האוצר בהנחייתי פעלו ופועלים למתן סיוע מהיר במדיניות מרחיבה לתושבים. אנחנו במערכה על ביטחון ישראל שמשליך באופן ישיר על כלכלת ישראל ואנחנו פועלים בשתי הזירות הללו בעצימות גבוהה תוך מדיניות מרחיבה וגמישות מרבית. יחד בע״ה ננצח".